Kia Optima Sportswagon. Pierwsze kombi Kii segmentu D!
Zbliżający się wielkimi krokami salon motoryzacyjny w Genewie to ważne wydarzenie dla przedstawicieli Kii. Koreańczycy, który z każdym rokiem coraz śmielej poczynają sobie na europejskich rynkach, zaprezentują m.in. pierwsze w historii marki kombi segmentu D.
Wymiary Kii Optimy Sportswagon - bo o niej mowa - są niemal identyczne, jak w przypadku sedana. Oznacza to, że karoseria mierzy 4855 mm długości i 1860 mm wysokości. Nieznacznie - dokładnie o 5 mm - zwiększyła się jedynie wysokość auta (1470 mm). Bez zmian pozostał liczący 2805 mm rozstaw osi. Pojemność bagażnika to 533 l - o 48 l więcej, niż w Optimie sedan.
Kia Optima Sportswagon
Standardowo auto oferowane będzie na 16-calowych obręczach ze stopów lekkich. Na liście opcji pojawią się też koła w rozmiarze 17 i 18 cali. Inżynierowie podkreślają wysoki udział w konstrukcji pojazdu wysokowytrzymałej stali i niezwykła dbałość o wygłuszenie kabiny. We wnętrzu, oprócz miękkich materiałów wykończeniowych, znajdziemy m.in. najnowszy, wyposażony w sześć głośników, system rozrywki z 7 lub 8-calowym, dotykowym wyświetlaczem.
Na liście opcji pojawi się chociażby - sygnowany przez Harman Kardon -zestaw nagłośnienia o mocy 590 Watt (z ośmioma głośnikami i subwooferem).
Przygotowano też takie dodatki, jak np. bezprzewodową ładowarkę dla smartfonów, ułatwiający parkowanie system Around View Monitor z czterema kamerami zapewniającymi widok w promieniu 360 stopni, system automatycznego parkowania (równoległe i prostopadłe) czy reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów. W cennikach pojawią się również: adaptacyjny tempomat, wykrywający pojazdy i pieszych autonomiczny system hamowania awaryjnego, a nawet sterowane elektronicznie zawieszenie.
Auto oferowane będzie europejskim nabywcom w trzech wersjach napędowych - dwóch benzynowych i jednej wysokoprężnej, Ofertę otwierać ma benzynowa jednostka 2,0 l. Wolnossący silnik ze zmiennymi fazami rozrządu generuje 163 KM i 196 Nm. Jednostka oferowana będzie z sześciostopniowymi przekładniami (ręczną lub automatyczną).
Dla zwolenników diesli przygotowano motor 1,7 l CRDi generujący 141 KM i 340 Nm. W tej odmianie auto oferowane będzie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów lub nową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią o siedmiu przełożeniach.
Topowe odmiany wyposażone będą w benzynowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa 2,0 l T-GDI. Motor generujący 245 KM i 353 Nm oferowany będzie wyłącznie z sześciostopniowym automatem.