Kia Optima Hybrid po liftingu
Jedną z gwiazd genewskiego stoiska Kii jest odświeżona Optima w wersji z napędem hybrydowym. Samochód, którego produkcja rozpocznie się już w przyszłym miesiącu, trafić ma do europejskich klientów jeszcze w tym roku.
Genewa 2014
Genewa 2014
Na tle poprzednika auto wyróżnia się przestylizowanym wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu pojawiła się charakterystyczna dla nowych modeli Kii, przypominająca "tygrysi nos", osłona chłodnicy. Zmodyfikowano też wygląd zderzaka, w którym zamontowano wykonane z czterech diod LED reflektory przeciwmgłowe.
Po bokach nadwozia zamontowano nowe listwy ozdobne progów, nowy wzór mają też aluminiowe felgi, które oferowane będą w rozmiarze 16 lub 17 cali. W palecie barw karoserii pojawią się też dwa nowe kolory.
Szereg nowych elementów wyposażenia znajdziemy również we wnętrzu. Są to m.in. nowy wyświetlacz dotykowy będący interfejsem napędu hybrydowego, 8-calowy ekran systemu nawigacji, gniazdo iPoda, wentylowane fotele przednie i dysze nawiewu powietrza dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.
Żadnych zmian nie dokonano natomiast w układzie napędowym. Benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l (150 KM) współpracuje z elektrycznym motorem trakcyjnym rozwijającym 35 kW. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9,4 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 190 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej w cyklu pomiarowym - to 5,1 l/100 km.