Kalos do sprzedaży

Model koncepcyjny Kalosa prezentowany był na międzynarodowych salonach już od kilku lat. W zeszłym roku pojawił się również na stoisku Daewoo na Poznań Motor Show w Poznaniu. Dziś wiadomo jednak, że nowy pojazd wielkości Volkswagena Polo raczej nie będzie kierowany na polski rynek. Daewoo, któremu nowe kierunki wytycza już General Motors planuje rozszerzyć swoją ofertę na rynkach Europy Zachodniej i tam właśnie już lada moment pojawi się Kalos. Pięciodrzwiowe auto o długości 3,88 m charakteryzuje się wysokim nadwoziem - 1,49 m. Początkowo do jego napędu posłuży silnik o pojemności 1,4 l i mocy 83 KM. Auto z bogatym wyposażeniem standardowym ma kosztować w Niemczech poniżej 10 tysięcy euro. TUTAJ najnowsze zdjęcia Kalosa.

Daewoo Kalos (kliknij)
Daewoo Kalos (kliknij)INTERIA.PL

Kalos, którego nazwa w języku greckim znaczy "piękny", jest połączeniem walorów małego auta ze stylistyką samochodów MPV. Jego projekt powstał w warsztatach włoskiego biura stylistycznego Giugiaro w Turynie. Nowoczesne nadwozie łatwo rzuca się w oczy, a przestronne wnętrze sprawia, że pojazd może być wykorzystywany nie tylko jako miejskie auto do pracy.

INTERIA.PL

Daewoo planuje wypuszczenie na rynek dwóch wersji Kalosa - SE i SX. Dla przykładu wersja SE w swoim standardowym wyposażeniu posiadać będzie między innymi wspomaganie kierownicy, ABS, centralny zamek z autoalarmem, przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, elektrycznie opuszczane szyby przednie, czy też trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Obie wersje napędzać będzie ten sam silnik - 1,4-litrowa jednostka benzynowa z czterema cylindrami dysponująca mocą 83 KM (61 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 123 Nm przy 3000 obr/min. Daje to całkiem przyzwoite osiągi - prędkość maksymalna Kalosa wynosi 170 km/h, a średnie zużycie paliwa nie przekracza 7,5 litra na 100 kilometrów. Oprócz standardowej, mechanicznej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach oferowana będzie również 4-biegowa przekładnia automatyczna, wyposażona w system, który eliminuje prawdopodobieństwo przypadkowej zmiany biegu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas