Już jest MP4-12C!

W Anglii zanosi się na wielkie świętowanie. Oto pojawia się bowiem nowy samochód made in England!

McLaren MP4-12C
McLaren MP4-12CInformacja prasowa (moto)

Pierwszy od... no, nie od czasów kolonialnych, ale dobrych kilkunastu lat. Brytyjczycy wszak konsekwentnie kolejno doprowadzali do upadku i sprzedaży wszystkie angielskie marki. Nie ma już Rovera, Land Rover jest hinduski, Mini - niemieckie. Poza małymi wytwórniami samochodów sportowych ostał się tylko McLaren. Co prawda to też mała wytwórnia samochodów sportowych, ale ma jeszcze zespół F1, więc może pełnić funkcję dumy Albionu...

I właśnie McLaren zaprezentował oficjalnie nowy model o nazwie MP4-12C.

Auto zbudowano zgodnie z tradycyjnym przepisem na sportowy samochód. Nowy McLaren powstał na ramie nazwanej carbon monocell, silnik umieszczono centralnie, a napęd trafia na tylne koła.

W MP4 zastosowano jednostkę V8 o pojemności 3,8 l wspomaganą przez podwójne doładowanie. Dzięki temu moc wynosi 600 KM, a moment obrotowy - 600 Nm.

McLaren MP4-12C

 
 
 
 
 
 
 
 

Jednostka wyposażona jest m.in. w suchą miskę olejową i potrafi kręcić się z prędkością 8500 obr/min. Aż 80% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już od 2 tys. obr/min. Za przeniesienie mocy na asfalt odpowiadać ma siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów z preselekcją o nazwie SSG (Seamless Shift Gearbox). Na czy polega preselekcja? Skrzynią steruje się za pomocą łopatek przy kierownicy, a żeby zmienić bieg należy poruszyć łopatkę tylko do połowy. Skrzynia, korzystając z drugiego sprzęgła, zapnie odpowiedni bieg, dzięki czemu ruch łopatką do końca sprawi, że zmiana przełożenia odbędzie się bezzwłocznie. W ten sposób wyeliminowany zostaje jedyny mankament skrzyń dwusprzęgłowych, czyli chwila zwłoki w zmianie przełożenia, jeśli samochód "spodziewał się" dalszego przyspieszania, a kierowca przyhamował (zamiast wyższego biegu potrzebny jest niższy).

Informacja prasowa (moto)

Dzięki zastosowaniu na szeroką skalę materiałów lekkich (włókno węglowe, aluminium) MP4-12C waży tylko 1300 kg. Wraz z potężnym silnikiem oznacza to świetne osiągi - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3 sekundy, prędkość maksymalna nie została ujawniona.

McLaren planuje zbudować około 1000 sztuk swojego najnowszego modelu. Wcześniej powstało kilka serii przedprodukcyjnych. Początkowe auta, które brały udział w testach dynamicznych i crashtestach oznaczono jako XP. Późnym latem zeszłego roku powstała udoskonalona seria aut nazwanych XP Beta. W styczniu tego roku rozpoczęto produkcję 26 pojazdów zaliczanych do serii VP. One - znacznie bardziej zbliżone do aut produkcyjnych - również będą poddawane różnym testom, posłużą także jako pojazdy homologacyjne. Natomiast produkcja docelowych samochodów rozpocznie się pod koniec roku.

Informacja prasowa (moto)

Jedna czwarta z zakładanej produkcji ma znaleźć nabywców na rodzimym rynku, a na całym świecie powstanie zaledwie 35 punktów sprzedaży McLarena (m.in. we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Szwajcarii, USA i Kanadzie, Bahrajnie, Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej oraz w Japonii, Australii i Singapurze).

Cena MP4-12C nie jest znana. Sam producent określił ją w przedziale 125-175 tys. funtów.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas