Jeep z napędem na przód!
Jeep to kolejna firma, która pragnie uszczknąć dla siebie coś z pokaźnego tortu pod nazwą SUV. Bronią, która ma najlepiej radzić sobie na tym polu będzie zupełnie nowy pojazd o nazwie Compass.

Bazuje on na prototypie, który pokazany został na zeszłorocznym salonie we Frankfurcie. Jak twierdzi producent, Compass będzie łączył funkcjonalność SUV-a z osiągami, zwrotnością, zużyciem paliwa oraz ceną samochodu kompaktowego lub małego pickupa.

By to osiągnąć Compassa pozbawiono... napędu na cztery koła! Jest to pierwszy samochód w historii tej marki z przednim napędem. Na szczęście w sprzedaży znajdzie się również wersja czteronapędowa.
Compass jest napędzany 172-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 2.4l wyposażonym w układ zmiennych faz rozrządu. Współpracuje on z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub bezstopniowym automatem (CVT - Continuously Variable Transaxle) drugiej generacji. Posiada on opcję pracy ręcznej z symulacją sześciu przełożeń.

Na rynkach poza Ameryką oferowany będzie również dwulitrowy silnik Diesla.
Chociaż Compass nie jest klasyczną terenówką, z napędem na cztery koła nieźle radzi sobie w terenie. Prześwit pod podwoziem wynosi 20 cm, kąt natarcia to 21.1 st, zejścia - 32 st, a kąt rampowy wynosi 21 st.
Produkcja Jeepa Compass rozpocznie się w drugim kwartale bieżącego roku.

Poza Compassem na targach NAIAS debiutowała nowa wersja kultowego Wranglera. Zdolności terenowe tego pojazdu są nieporównywalne z Compassem: wartości kątów natarcia - 44.3 st, zejścia - 40,4 st i rampowego - 25.4 mówią same za siebie. To jednak nie koniec. Nowego Wranglera po raz pierwszy wyposażono w elektronicznie odłączany przedni stabilizator. Dzięki temu zdolność pokonywania trawersów wzrosła o 28 procent (specjalny wskaźnik RTI - Ramp Travel Index wzrósł z 652 do 832). Samochód posiada reduktor oraz tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dyferencjały przedni i tylny można również elektrycznie całkowicie zablokować.

Źródłem napędu Wranglera jest nowy silnik V6 o pojemności 3.8l (wcześniej stosowano czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy). Dysponuje on większym mocą i momentem obrotowym od poprzednika.
Poza Ameryką nowy Wrangler będzie oferowany również z silnikiem wysokoprężnym.
Pierwsze egzemplarze tego pojazdu trafią do klientów jesienią.