Ile słoni wejdzie do Astry III?
Nowy model Astry, który zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie już niebawem pojawi się w sprzedaży. Przedstawiciele General Motors postanowili odsłonić nieco szczegółów na temat procesu konstruowania tego pojazdu. Dowiadujemy się z nich, że głównym założeniem przy projekcie Astry III było uzyskanie jak największej przestrzeni we wnętrzu kabiny.
W tym celu powołany został specjalny 28-osobowy zespół projektantów działający pod kierunkiem Franka Leopolda. Zastosowali oni nowoczesną płytę podłogową o dużym, jak na ten segment aut, rozstawie osi (2614 mm), na której "inteligentnie zagospodarowali" wszelkie elementy pojazdu.
Opel Astra III mierzy 4,25 metra długości, 1,75 metra szerokości, 1,46 metra wysokości i posiada 2,61-metrowy rozstaw osi. Oznacza to, że auto wydłużyło się o 139 mm, poszerzyło o 44 mm i urosło o 35 mm w stosunku do poprzedniej wersji - Astry II.
Te wartości bezpośrednio przekładają się na ilość przestrzeni we wnętrzu kabiny kompaktowego opla.
Siedzący na przednich fotelach odczują większą swobodę w okolicach ramion i barków, natomiast pasażerowie tylnego siedzenia znajdą więcej wolnego miejsca na nogi (dodatkowe 17 mm od przedniego fotela). Powiększeniu uległ też bagażnik, który teraz będzie mógł pomieścić 350 litrów ładunku.
Co ważne umiejętnie wykorzystana przestrzeń ma też bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo podróżnych. Przedział silnikowy został odpowiednio wzmocniony, a wolne miejsce spożytkowano na niezbędną strefę bezpiecznego zgniotu. Jak to wszystko spisze się w praktyce,
zobaczymy po testach zderzeniowych Euro NCAP, którym z pewnością poddana zostanie nowa Astra. Jeśli jednak wierzyć wypowiedziom konstruktorów tego pojazdu, to najnowsza generacja kompaktowego opla będzie jednym z bezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. A wszystko to głównie dzięki dobrze zagospodarowanej przestrzeni...