Hyundai Veloster w nowej odsłonie
W czasach, kiedy inni producenci zaczynają rezygnować z modeli "nierentownych", Hyundai przedstawia kolejną generację bardzo ciekawego, ale mało popularnego, Velostera.
![Hyundai Veloster](https://i.iplsc.com/00074SC345EIHW4R-C322-F4.webp)
Trochę hatchback, trochę coupe, jedne drzwi z lewej strony, dwoje z prawej - Veloster to dość nietypowy samochód, który nie cieszył się dużym zainteresowaniem. Wszystko wskazywało więc na to, że model ten zniknie z rynku, ale Hyundai (na szczęście) ma zupełnie inne plany.
Druga generacja Velostera zachowuje nietypową koncepcję czterodrzwiowego nadwozia poprzednika oraz charakterystyczną linię nadwozia. Z kolei pas przedni oraz wnętrze przypominają trzecią generację i30, na którym nowy Veloster bazuje.
Zaprezentowany w Detroit samochód może być napędzany wolnossącym, 2-litrowym silnikiem o mocy 150 KM (w Europie najpewniej zamiast niego zobaczymy 1.4 T-GDI 140 KM) lub doładowanym 1.6 T-GDI rozwijającym 205 KM. Druga odmiana ma mieć nieco bardziej sportowy charakter, dzięki bardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i stabilizatorom w przednim i tylnym zawieszeniu. Obie wersje standardowo wyposażone będą natomiast w elektroniczną "szperę".
Detroit 2018. Hyundai Veloster
![](https://i.iplsc.com/00074S6WKMGFTRH3-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6VFWBVFKJ0-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6K127UP23A-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6LIB2ADWHN-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6J966B4O01-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6I5I59UIYD-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6HIC70CQRK-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6G3G1SYGCC-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6F6RBAHLK0-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6EBNDU9OPI-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6DAK1EWEA7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6CJOS0JSEK-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6BYYYVK8FG-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6ABNF5HX9I-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S69F5I3WBS5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S68KR4CAINS-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S667B3FXFDI-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S673N003FU1-C125-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S64BUEG48SA-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S6370HELQXG-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S621YUD966D-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S61MT7LD4FS-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S60A1BHGTTM-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074S5ZFCDU56GT-C322-F4.webp)
Zdecydowanie najciekawszą odmianą jest jednak Veloster N, a więc auto korzystające z elementów pierwszego hot hatcha Hyundaia. Podobnie jak w przypadku wersji "cywilnych" nie ma jeszcze kompletu informacji, ale wiadomo, że za napęd odpowiada ten sam 2-litrowy silnik z doładowaniem, który w i30 N dostępny jest w dwóch wersjach mocy - 250 i 275 KM. Auto otrzymało również ten sam lakier "Performance Blue", podobne, czerwone wstawki na nadwoziu oraz zapożyczone elementy wnętrza (kierownica, dźwignia zmiany biegów, fotele). Ciekawi natomiast brak rozpórki w bagażniku. Czyżby Veloster N nie potrzebował poprawiania sztywności?
Detroit 2018. Hyundai Veloster N
![](https://i.iplsc.com/00074SB3V4W68K54-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SB2IGRI8LBS-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SB03JDBE5H1-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAZERP7Y62O-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAYJX61OCM6-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAXSA198EDL-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAWUTML61PF-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAVI9S7LE80-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAU94RKLBOL-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SATVFH58Q35-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SASYYWNM6W5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAREXITKGJB-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAQLPV8J2N5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAPPRRJEDN9-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAOBF909ANG-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAN59TFP98C-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAL0N9C00YX-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAMQ8UOWFH5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAK4XE6MOIH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAJ226NRV4V-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAIF4B60IJ5-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAHVMJVR9WW-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAGIJ8J0CT2-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00074SAF76AUHUWW-C322-F4.webp)
Produkcja nowego Hyundaia Velostera rozpocznie się w marcu, a w sprzedaży auto ma pojawić się w drugim kwartale 2018 roku.