Golf w nowych wersjach, czyli trzy nowości w jednym Variancie

Do sprzedaży wchodzą właśnie trzy nowe wersje Volkswagena Golfa z nadwoziem kombi: uterenowiona Alltrack, usportowiona GTD oraz sportowa R.

Golf, czyli trzy nowości w jednym Variancie
Golf, czyli trzy nowości w jednym VariancieInformacja prasowa (moto)

Stylizowany na auto, które nie boi się lekkiego terenu, Alltrack rzeczywiście sobie z nim poradzi. Każda z wersji silnikowych oferowana jest z seryjnym napędem na cztery koła 4MOTION oraz specjalnym trybem jazdy Off-road, ma także większy niż zwykły Golf prześwit (175 mm). W gamie silników przewidzianych dla Alltracka znalazły się trzy diesle: 1.6 TDI/110 KM (od 107 190 zł), 2.0 TDI/150 KM (od 116 590 zł) i 2.0 TDI/184 KM (od 128 690 zł, seryjnie ze skrzynią DSG) oraz jednostka benzynowa 1.8 TSI/184 KM (od 116 990 zł).

Rozwiązaniem, które powinno w zupełności zaspokoić potrzeby praktycznych sportowców, jest Golf Variant w wersji GTD. Auto napędza silnik 2.0 TDI o mocy 184 KM i 380 Nm momentu obrotowego. GTD przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s, ale apetyt na paliwo ma jak na sportowca wyjątkowo skromny, bo średnio zużywa jedynie 4,4 l oleju napędowego na 100 km. Tę wersję charakteryzują także m.in. sportowy wygląd w stylu GT, obecność w wyposażeniu XDS (elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego), progresywny układ kierowniczy, obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie oraz 17-calowe felgi z oponami o szerokości 225 mm. Ceny Golfa GTD Varianta zaczynają się od 121 090 zł.

Dla tych, dla których w GTD jest jednak zbyt mało sportowych emocji lub po prostu nie lubią diesli, Volkswagen ma Varianta w topowej odmianie R. W tej wersji pracuje benzynowy silnik 2.0 TSI o 300 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego i jest ona już seryjnie wyposażona m.in. w napęd na 4 koła 4MOTION, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, dwusprzęgłową skrzynię DSG, 18-calowe felgi z oponami 225/40, biksenonowe reflektory i sportowe fotele pokryte Alcantarą. Ma także sportowe, obniżone o 20 mm zawieszenie. Tak przysposobiona do jazdy "erka" kombi przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s. Jej prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Cena - od 164 890 zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas