Generacja X

Jeszcze do najbliższej niedzieli trwać będą w Detroit zorganizowany już po raz 85 salon samochodowy, największa tego typu impreza w Ameryce Północnej. Najzagorzalsi miłośnicy czterech kółek maja więc jeszcze czas aby znaleźć się na North American International Auto Show. Tylko po co? W galerii mamy zdjęcia wszystkich prezentowanych w Cobo Center samochodów. Wkrótce na naszych stronach znajda się także ich opisy. Rozpoczynamy od jednego z najbardziej interesującego samochodu Detroit'2001 - koncepcyjnego BMW X coupe. Zdjęcia X coupe znajdziecie w naszej galerii z Detroit.

article cover
INTERIA.PL

Jeszcze do najbliższej niedzieli trwać będą w Detroit zorganizowany już po raz 85 salon samochodowy, największa tego typu impreza w Ameryce Północnej. Najzagorzalsi miłośnicy czterech kółek maja więc jeszcze czas aby znaleźć się na North American International Auto Show. Tylko po co? W galerii mamy zdjęcia wszystkich prezentowanych w Cobo Center samochodów. Wkrótce na naszych stronach znajda się także ich opisy. Rozpoczynamy od jednego z najbardziej interesującego samochodu Detroit'2001 - koncepcyjnego BMW X coupe.

Na NAIAS prezentowanych jest wiele aut przyszłości, którymi jeździć będzie pokolenie XXI wieku. Wśród prototypów większość to auta nawiązujące do pojazdów z lat czterdziestych (np. jeep willis), pięćdziesiątych (np. ford forty-nine) i sześćdziesiątych (np. volkswagen microbus). Auta te nazwaliśmy pojazdami serii Retro-Mania. Ale w Detroit pokazano także samochody ultranowoczesne, o stylistyce tak awangardowej i śmiałej, że trudno wyobrazić sobie ich seryjną produkcję. Jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności prawie wszystkie te pojazdy w nazwie mają symbol ... X. Dlatego nazwaliśmy je generacją X.

Najładniejszym według nas samochodem North American International Auto Show 2001 tej serii jest concept car BMW o nazwie X coupe. Czy pojazd ten jest zapowiedzią nowego stylu, który stosowany będzie w pojazdach monachijskiego koncernu? Wszystko wskazuje na to, że tak. Potwierdzali to w Detroit przedstawiciele BMW, którzy z dumą prezentowali X coupe. A rzeczywiście było co prezentować. Po modelu Z9 to już kolejne auto zbudowane w całości w technologii high-tech. Światłowody, komputery pokładowe (w "iksie" BMW jest ich ponoć 14!) i kamery połączone z radarami to nowość w aucie typu coupe. No i silnik - sześciocylindrowy o pojemności 3 litrów o mocy 135 koni mechanicznych. Niezbyt dużo, bo X coupe przyszłości napędzane jest silnikiem ... wysokoprężnym.

Ale najdziwniejsza w bmw X coupe jest ... klapa bagażnika, która otwiera się niesymetrycznie i na bok. Nasz niemiecki kolega Klaus Schramp chciał założyć się z reporterem INTERIA.PL, że już za 10 lat bagażniki wszystkich samochodów otwierać się będą w ten innowacyjny sposób, bo to według niego bardzo praktyczne rozwiązanie. Zapomniał widać, że to żadne novum, bo ładnych kilka lat temu bagażnik otwierany na bok miała już czeska Skoda.

Zdjęcia X coupe znajdziecie w naszej galerii z Detroit.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas