Fusion czy Meriva?
Dwa auta tego samego segmentu wchodzą właśnie na polski rynek. Opel wprowadza Merivę - małego minivana opartego na bazie Corsy o Ford Fusiona zbudowanego na platformie Fiesty.
Ceny Merivy wahają się od 49.950 zł (Essentia, 1,6 l, 87 KM) do 60.850 zł (Cosmo, 1,8 l, 125 KM) a Fusiona od 42.950 ("100" 1,4 80 KM) do 53.950 zł (Trend X100 1,6 l, 100 KM)
Początkowo Meriva będzie dostępna w trzech wersjach wyposażeniowych (Essentia, Enjoy i Cosmo) oraz trzech silnikowych (87 KM, 100 KM i 125 KM). W przyszłości ofertę uzupełni także silnik diesla.
Nowy Ford Fusion to trzy warianty: Ambiente, Trend i Elegance. W ofercie silnikowej są dwa "benzynowce" (80 KM i 100 KM) oraz Duratorq TDCi o mocy 68 KM.
Merivą może podróżować pięć osób w dwóch rzędach. Dzięki zastosowanemu w niej systemowi, fotele tylnego rzędu są regulowane oddzielnie dla zapewnienia komfortu i odpowiedniej przestrzeni dla pasażerów.
Ford, także z bardzo przestronnym wnętrzem Fusiona kieruje swój pojazd do młodych rodzin mieszkających w miastach, dla których sprytny, niewielki, niedrogi i funkcjonalny samochód jest rozwiązaniem codziennych problemów z komunikacją. Wymiary zewnętrzne (4020 mm długość, 1708 mm szerokość i 1503 mm wysokość) zapewniają wystarczającą ilość miejsca dla czteroosobowej rodziny, psa i ich bagażu.
Samochód posiada bagażnik o pojemności 337 litrów, który może zostać powiększony poprzez złożenie tylnych siedzeń. Można je podzielić w stosunku 60/40 i położyć zupełnie płasko z podłogą.
Jeżeli potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa w Oplu Meriva w kilka chwil można przesunąć obydwa tylne fotele do przodu lub całkowicie je złożyć. Trzeci fotel jest w tej konfiguracji w pełni złożony. To rozwiązanie uwzględnia fakt, że kompaktowe vany są - zdaniem Opla (a nie podzielają tej opinii przedstawiciele Forda) - najczęściej wykorzystywane przez jedną lub dwie osoby, a bardzo rzadko przez więcej niż cztery. Podstawą "elastyczności" Merivy jest rozstaw osi wynoszący 2630 milimetrów, Oba samochody są więc w zasadzie podobne. Oba funkcjonalne i "miłe dla oka", choć to, który ładniejszy to kwestia gustu. Które auto wydaje Ci się fajniejsze"