Ford Mustang Shelby GT500

Salon w Detroit jest miejscem międzynarodowej premiery najmocniejszej odmiany w gamie modelowej Forda Mustanga - nowego Mustanga Shelby GT500. To zdecydowanie "najostrzejsza" z wersji najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie.

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500Informacja prasowa (moto)

Samochód w znacznym stopniu bazuje na, oferowanym do tej pory, Mustangu Shelby GT350. Auto pochwalić się może jednak gruntownie zmodernizowanym silnikiem. 5,2-litrowy V8, oprócz kilku poważnych modyfikacji (np. inny rozrząd), otrzymał też rekordowo duży kompresor. Ford deklaruje, że pojemność mechanicznej sprężarki to aż 2,65 l. To więcej niż w Chevrolecie Camaro czy Dodge'u Challenger Hellcat. Zastosowanie potężnego doładowania wymagało daleko idących zmian w aerodynamice przedniej części nadwozia. Większe wloty powietrza nie są tylko pomysłem stylistów - chodziło o dostarczenie silnikowi odpowiednich ilości powietrza.

Producent nie zdradził pełnej specyfikacji jednostki napędowej (samochód najprawdopodobniej znajduje się właśnie na etapie badań homologacyjnych), potwierdził natomiast, że moc przekracza 700 KM, a maksymalny moment obrotowy oscyluje w okolicach 1000 Nm!

Co ciekawe, z wartościami tymi radzić ma sobie zautomatyzowana, dwusprzęgłowa (!) skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach. Moc trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem wału napędowego wykonanego z włókien węglowych. Ford deklaruje, że nowa przekładnia potrafi zmieniać przełożenia w czasie poniżej 100 milisekund!

Ford Mustang Shelby GT500

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Osiągi pozostają tajemnicą. Sprint do 100 km/h zajmować ma między 3 a 4 s. Auto pokonywać ma 1/4 mili ze startu stojącego w około 11 s.

By zapanować nad imponującą mocą Ford Mustang Shelby GT500 otrzymał m.in. przeprojektowane zawieszenie i nowy układ hamulcowy. W zawieszeniu pojawiły się zmodyfikowane (lżejsze) sprężyny i aktywne amortyzatory MagneRide. Samochód wyposażono też w nowe, elektryczne, wspomaganie kierownicy. Za zatrzymanie odpowiadają hamulce sygnowane przez Brembo. Na przedniej osi znajdziemy wentylowane tarcze o średnicy 420 mm współpracujące z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Ford Mustang Shelby GT500Informacja prasowa (moto)

Lista opcji obejmuje np. sportowe fotele Recaro i pakiet zwany potocznie "Carbon Fiber Track". W jego skład wchodzą m.in. wykonane z włókien węglowych obręcze kół w rozmiarze 20 cali, potężne, regulowane tylne skrzydło czy zestaw splitterów poprawiających aerodynamikę. W takiej odmianie auto pozbawione jest tylnej kanapy.

Ford Mustang Shelby GT500Informacja prasowa (moto)

Nowy Ford Mustang Shelby GT500 pojawi się w cennikach jesienią. Póki co nie wiadomo, czy auto w tej odmianie trafi również do europejskich salonów amerykańskiej marki.

Detroit Auto Show 2019

.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP
.AFP

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas