Ford fiesta ST. Na razie to prototyp
Ford zaprezentował we Frankfurcie najmocniejszą wersję focusa oznaczą ST. To jednak nie koniec sportowych nowości ze strony tej firmy.
IAA 2011. Dzień pierwszy
We Frankfurcie nad Menem rozpoczął się 64. International Automobil Ausstellung (IAA). Cykliczna, odbywająca się co dwa lata, impreza to jedno z najważniejszych wydarzeń samochodowego świata. W tym roku we Frankfurcie pojawiło się około 900 wystawców z całego świata. Szacuje się, że hale wystawowe odwiedzić może nawet milion osób!
Pokazano bowiem także fiestę ST, tyle że na razie w formie prototypu.
Ford ma długą tradycję w budowaniu usportowionych wersji fiesty. Wystarczy wspomnieć model XR2, czy RS1800. Prototyp ma nawiązać charakterem do tych pojazdów.
Pod maską fiesty ST pracuje silnik benzynowy 1.6 EcoBoost o mocy 180 KM i momencie 240 Nm. To oznacza, że wersji produkcyjnej przyjdzie zmierzyć się na rynku z volkswagenem polo GTI i seatem ibizą cupra, które posiadają silniki o podobnej mocy.
Prototyp przyspiesza do 100 km/h w czasie krótszym niż 7 sekund, a prędkość maksymalna przekracza 220 km/h. Silnik, wyposażony w zmienne fazy rozrządu współpracuje z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów.
Stylistycznie sportowa fiesta nawiązuje do samochodów Forda rywalizujących w rajdowych mistrzostwach świata. Auto posiada poszerzona błotniki, dyfuzor i porusza się na 17-calowych kołach. Co jednak ciekawe, kształt przednich i tylnych świateł jest zupełnie nowy, inny niż w samochodach wyczynowych i "cywilnych". Kto wie, czy pokazany we Frankfurcie prototyp nie jest pierwszą zapowiedzią liftingu fiesty.
Nasz raport z IAA 2011 TUTAJ.