Ford fiesta ST. Na razie to prototyp

Ford zaprezentował we Frankfurcie najmocniejszą wersję focusa oznaczą ST. To jednak nie koniec sportowych nowości ze strony tej firmy.

Ford fiesta ST
Ford fiesta STInformacja prasowa (moto)

IAA 2011. Dzień pierwszy

We Frankfurcie nad Menem rozpoczął się 64. International Automobil Ausstellung (IAA). Cykliczna, odbywająca się co dwa lata, impreza to jedno z najważniejszych wydarzeń samochodowego świata. W tym roku we Frankfurcie pojawiło się około 900 wystawców z całego świata. Szacuje się, że hale wystawowe odwiedzić może nawet milion osób!

Opel astra GTCAFP
Opel astra GTCAFP
Opel astra GTCAFP
Ssangyong XIV-1AFP
Ssangyong XIV-1AFP
Ssangyong XIV-1AFP
Ssangyong XIV-1AFP
Subaru XVAFP
Subaru XVAFP
AFP
Opel RakEAFP
Opel zafira tourerAFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
Fiat pandaAFP
Fiat pandaAFP
Fiat pandaAFP
AFP
Land roverAFP
Jaguar C-X16AFP
Ford evosAFP
Ford focus STAFP
Ford evosAFP
Ford focus STAFP
Ford fiesta STAFP
Honda civicAFP
Honda civicAFP
Honda civicAFP
Honda civicAFP
Honda civicAFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
Smart forvisionAFP
Elektryczny smart fortwoAFP
Mercedes F125AFP
Merceses F125AFP
Merceses F125AFP
Mercedes F125AFP
Mercedes F125AFP
Bentley Continental GTCAFP
Lamborghini gallardoAFP
AFP
BMW i8AFP
Kia GTAFP
Kia GTAFP
Kia GTAFP
Kia GTAFP
Historyczne BMWAFP
BMW i8AFP
BMW i8AFP

Pokazano bowiem także fiestę ST, tyle że na razie w formie prototypu.

Ford ma długą tradycję w budowaniu usportowionych wersji fiesty. Wystarczy wspomnieć model XR2, czy RS1800. Prototyp ma nawiązać charakterem do tych pojazdów.

Pod maską fiesty ST pracuje silnik benzynowy 1.6 EcoBoost o mocy 180 KM i momencie 240 Nm. To oznacza, że wersji produkcyjnej przyjdzie zmierzyć się na rynku z volkswagenem polo GTI i seatem ibizą cupra, które posiadają silniki o podobnej mocy.

Prototyp przyspiesza do 100 km/h w czasie krótszym niż 7 sekund, a prędkość maksymalna przekracza 220 km/h. Silnik, wyposażony w zmienne fazy rozrządu współpracuje z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów.

Informacja prasowa (moto)

Stylistycznie sportowa fiesta nawiązuje do samochodów Forda rywalizujących w rajdowych mistrzostwach świata. Auto posiada poszerzona błotniki, dyfuzor i porusza się na 17-calowych kołach. Co jednak ciekawe, kształt przednich i tylnych świateł jest zupełnie nowy, inny niż w samochodach wyczynowych i "cywilnych". Kto wie, czy pokazany we Frankfurcie prototyp nie jest pierwszą zapowiedzią liftingu fiesty.

Informacja prasowa (moto)

Nasz raport z IAA 2011 TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas