Ford fiesta już po liftingu. Wygląda prawie jak mondeo

Od premiery obecnej - szóstej już - generacji forda fiesty minęły właśnie cztery lata, a to oznacza, że przyszedł już czas na gruntowny lifting.

Ford fiesta
Ford fiestaInformacja prasowa (moto)

Co tym razem zmieniło się w jednym z najpopularniejszych aut segmentu B?

Styliści Forda postanowili upodobnić auto do jego większych braci, czego efekt zaobserwować można głównie w przedniej części nadwozia. Na wzór nowego focusa fiesta otrzymała pokaźnych rozmiarów, trapezoidalny grill, nowe są również reflektory wyposażone w diodowe światła do jazdy dziennej.

Niewiele zmieniło się za to we wnętrzu. Deska rozdzielcza zyskała odrobinę łagodniejsze kształty, materiały wykończeniowe są teraz nieco bardziej szlachetne.

Podobnie, jak w przypadku focusa, mocną stroną odświeżonej fiesty mają być elektroniczne systemy wspomagające kierowcę. Na liście opcji znajdą się m.in. aktywny tempomat z funkcją unikania stłuczek w ruchu miejskim (system sam aktywuje hamulce), jako fiesta otrzyma również system "nadzoru rodzicielskiego" ford MyKey znany z amerykańskich modeli Forda.

Informacja prasowa (moto)

Jak działa fordowski system "opieki" nad młodymi kierowcami? Właściciel auta ma możliwość zaprogramowania dowolnego kluczyka w taki sposób, by ograniczyć niektóre funkcje pojazdu. Dla przykładu, prędkość maksymalna może zostać ograniczona do 130 km/h, można również zaprogramować mniejszą prędkość - np. 70 km/h - po przekroczeniu której w kabinie rozlegać się będzie dźwięk ostrzegawczy.

Informacja prasowa (moto)

Jeśli w stacyjce znajduje się kluczyk systemu MyKey kierowca nie ma też możliwości wyłączenia systemu kontroli trakcji (nie ma więc mowy o "paleniu gumy"), siedzący za kierownicą nastolatek nie będzie też mógł włączyć systemu audio (można ograniczyć jego maksymalną głośność) zanim nie zapnie pasów bezpieczeństwa.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas