Focus RS. Znamy polską cenę tego 350-konnego Forda
Od piątku w wybranych FordStore w 6 miastach w Polsce (Warszawa, Gdynia, Łódź, Opole, Kraków i Chorzów), przyjmowane są zamówienia na Focusa RS. Produkcja tego samochodu rozpocznie się w styczniu 2016 roku.

Ford Focus RS 2016






Napędzany na 4 koła Ford Focus RS z silnikiem EcoBoost (jednostka benzynowa, turbodoładowana) o pojemności 2,3 l. z 6-stopniową manualną skrzynią biegów kosztuje 147 tys. 490 zł.

RS rozwija ma 350 koni mechanicznych przy 6800 obr./min oraz 440 Nm (z możliwością chwilowego zwiększenia do 470 Nm) maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 2000-4500 obr./min. Liczby te zwiastują naprawdę niezłe osiągi i takie też są w istocie - sprint do 100 km/h zajmuje 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.
Stale rozdziela on moc pomiędzy osiami, przesyłając do 70 procent na tył. Co więcej, ma on również możliwość indywidualnego przekazywania momentu obrotowego na każde z tylnych kół - na jedno z nich może trafić do 100 procent.
Aby ułatwić kierowcy uzyskanie deklarowanego przyspieszenia, Focus RS wyposażony jest w system launch control. Wystarczy wcisnąć sprzęgło, wrzucić "jedynkę", nacisnąć gaz do oporu, a następnie puścić sprzęgło - napęd AWD oraz elektronika zadbają o idealny start.
Oprócz tej funkcji, w hot hatchu Forda znajdziemy także tryb jazdy Normal, Sport oraz Track (torowy) - wpływają one na twardość zawieszenia, układ kierowniczy, system 4x4, kontrolę trakcji i stabilności, a także reakcję na gaz i dźwięk silnika.

Ostatnim z trybów jest... Drfit Mode. Po jego aktywowaniu większość mocy kierowana jest na tylną oś, a elektronika nie przeszkadza kierowcy, pozwalając na... driftowanie!