Duże i mocne Q7

Na początku sierpnia pisaliśmy o intensywnych testach, jakim poddawano na amerykańskim Pikes Peak prototypy Audi Q7. Teraz producent ujawnił bardziej szczegółowe informacje na temat tego SUV-a, którego premiera będzie miała miejsce we wrześniu na salonie frankfurckim.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Samochód ma 5,09 m długości, 1.98 m szerokości i 1.74 m wysokości. Rozstaw osi to równe trzy metry. Pod względem wielkości Audi Q7 należy więc do czołówki klasy.

Za sporymi rozmiarami musi iść duża funkcjonalność. I tak ma być w wypadku najnowszego Audi. Producent zapewnia, że przestrzeń bagażową z fotelami można konfigurować aż na 28 różnych sposobów!

INTERIA.PL

Q7 może zabrać maksymalnie siedem osób, które zajmą miejsca w fotelach umieszczonych w trzech rzędach. Regulację przód-tył posiadają nie tylko miejsca w pierwszym z nich, ale także te umieszczone w drugim.

Oparcia foteli drugiego i trzeciego rzędu mogą być indywidualnie składane. Uzyskujemy w ten sposób płaską przestrzeń bagażową o pojemności 2035 litrów. Natomiast przy pięciu pasażerach na pokładzie pojemność bagażnika wynosi 775 litrów.

Audi Q7 będzie oferowane z jednym z dwóch silników. Benzynowa jednostka V8 ma pojemność 4.2l oraz moc 350 KM! Maksymalny moment obrotowy wynosi 440 Nm.

INTERIA.PL

Klienci nastawieni na oszczędność mogą wybrać pojazd z trzylitrowym Dieslem o piozelektrycznych wtryskiwaczach. Silnik ten dysponuje mocą 233 KM i momentem 500 Nm.

Napęd w obu przypadkach przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów typu Tiptronic na cztery koła.

Sam napęd 4x4 rozwiązano w bardziej zaawansowany sposób, niż szeroko stosowany w samochodach VAG Haldex (system, który w momencie wykrycia poślizgu dołącza napęd tylnej osi). W wypadku Q7 zastosowano bowiem centralny dyferencjał typu Torsen. W normalnych warunkach 40 procent momentu obrotowego trafia na koła przednie, a 60 - na koła tylne. W poślizgu moment jest dynamicznie transferowany na koła o najlepszej przyczepności.

O komfort i bezpieczeństwo w każdych warunkach dba niezależne zawieszenie kół z podwójnymi wahaczami. Do tego zastosowano stalowe sprężyny oraz podwójne amortyzatory. W opcji zamówić można adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Umożliwia ono regulację prześwitu od 18 do 24 cm. Standardowa wysokość offroadowa wynosi 20,5 cm.

Audi Q7 z Dieslem porusza się na 18-calowych kołach z oponami 235/60. W mocniejszej wersji benzynowej zastosowano opony 255/55R18. W opcji oferowane są koła 19- i 20-calowe.

Na pokładzie znajdziemy oczywiście masę elektroniki. Pojazd wyposażono m.in. w ESP z asystentem ruszania pod górę i opcją pracy terenowej, gdy jego działanie dostosowane jest do luźnych nawierzchni. Parkowanie ułatwia radarowo-wizyjny system, czujniki śledzą również tzw. martwą strefę, co ułatwia zmianę pasów.

Na Audi Q7 można już składać zamówienia. Pierwsze pojazdy trafią do klientów na początku przyszłego roku. Cena? W Niemczech od 48900 euro za wersję z silnikiem Diesla.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas