BMW serii 5 z nowymi napędami. Jakie ceny za hybrydy typu plug-in?

BMW uzupełnia ofertę napędową serii 5 ósmej generacji. Po elektrycznej odmianie, i5 oraz odmianach z układami miękkiej hybrydy na rynku pojawiają się wersje hybrydowe typu plug-in.

BMW wprowadza do oferty serii 5 układy hybrydowe typu plug-in.
BMW wprowadza do oferty serii 5 układy hybrydowe typu plug-in.materiały prasowe

Po wprowadzeniu na rynek całkowicie elektrycznego BMW i5 oraz wersjach z silnikami spalinowymi (benzynowymi i wysokoprężnymi) wspomaganymi przez 48-woltową instalację elektryczną niemiecka marka rozszerza ofertę napędową swojego modelu. Teraz dołączają do niej odmiany z układami hybrydowymi typu plug-in. Czego więc możemy się spodziewać?

Nowe napędy w BMW serii 5

W odmianie 530e bazą układu jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Współpracować on ma z silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM. Za magazynowanie energii odpowiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 19,4 kWh. Łącznie układ oferuje 299 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Na rozpędzenie się od zera do 100 km/h potrzebuje 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna natomiast została ograniczona do 230 km/h. W trybie elektrycznym model może rozpędzić się do 140 km/h. Ponadto producent, że zasięg auta na prądzie wynosi między 93 i 103 km.

BMW z układem hybrydowym plug-in będzie oferowane w dwóch odmianach: 530e i 550e xDrive.materiały prasowe

Wersja 550e xDrive wyposażona jest w trzylitrowy, rzędowy sześciocylindrowy silnik. Będzie on współpracował z 197-konną jednostką elektryczną. Podobnie jak w wyżej opisanej odmianie, za magazynowanie energii elektrycznej odpowiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 19,4 kWh. Układ generuje łącznie 489 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Od zera do 100 km/h samochód rozpędza się w 4,3 sekundy. W tym przypadku prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Tak jak w wyżej opisanej odmianie na prądzie samochód może rozpędzić się do 140 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym to zdaniem producenta od 83 do 90 km. Oczywiście, jak wskazuje człon "xDrive" w nazwie modelu, możemy spodziewać się tutaj napędu na cztery koła.

BMW 530e

BMW 530emateriały prasowe
BMW 530emateriały prasowe
BMW 530emateriały prasowe
BMW 530emateriały prasowe
BMW 530emateriały prasowe
BMW 530emateriały prasowe
BMW 530emateriały prasowe
BMW 530emateriały prasowe

Ile zajmie ładowanie akumulatora w hybrydowym BMW serii 5?

W obu wersjach serii 5 akumulatory można ładować z mocą 7,4 kW. W efekcie, by naładować je z poziomu zera do 100 proc. potrzeba 3 godzin i 15 minut. Korzystając ze zwykłego gniazdka proces uzupełniania energii ma trwać 11 godzin i 45 minut.

BMW chwali się również dobrym rozplanowaniem przestrzeni w hybrydowym wariancie serii 5. Umieszczenie akumulatora trakcyjnego w podwoziu ma nie wpływać na pojemność bagażnika. Według producenta wersja z układem hybrydowym typu plug-in ma oferować 520 litrów przestrzeni bagażowej.

BMW serii 5 z hybrydami typu plug-in. Jakie ceny?

Poznaliśmy również polskie ceny obu wersji napędowych. Za odmianę 530e w naszym kraju klient będzie musiał zapłacić co najmniej 300 tys. złotych. W przypadku wersji 550e xDrive będzie to minimum 380 tys. złotych.

Kongres Nowej Mobilności 2023INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas