BMW M8 Gran Coupe już jest
W ubiegłym tygodniu BMW zaprezentowało dwa nowe modele podrasowane przez dział Motorsport – X5 M i X6 M. Teraz do oferty niemieckiego producenta dołącza kolejna ”eMka” – M8 Gran Coupe.
Na szczęście tym razem obyło się bez absurdalnie wielkich "nerek" osłony chłodnicy. Dzięki niskiej, wyraźnie nakreślonej sylwetce muskularne auto robi piorunujące wrażenie. Wyróżnikiem serii M są m.in.: duże wloty powietrza na przednich błotnikach, przeprojektowane - "zoptymalizowane aerodynamicznie" lusterka - czy zmodyfikowany tylny spoiler. Standardem jest również - wykonany z kompozytów (tworzywa sztuczne wzmacniane włóknami węglowymi) dach. Samochód porusza się na 20-calowych obręczach kół z oponami 275/35 z przodu i 285/35 z tyłu.
Samo BMW 8 Gran Coupe jest o 231 mm dłuższe niż odmiana z dwudrzwiowym nadwoziem. Nowy członek rodziny M mierzy dokładnie 5098 mm długości, 1943 mm szerokości i zaledwie 1423 mm szerokości. Z tyłu - na krótkich dystansach - pomieszczą się trzy dorosłe osoby. Dwójka pasażerów podróżować będzie w komfortowych warunkach. Samochód może się ponadto pochwalić bagażnikiem o rozsądnej objętości 440 l.
Nowe BMW M8 Gran Coupe napędzane jest znanym z innych "eMek" benzynowym silnikiem V8 4,4 l TwinPower Turbo z systemem Valvetronic i podwójnym vanosem. Tak samo jak w nowych X5 M i X6 M jednostka rozwija moc 600 KM (przy 6000 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Wartość ta dostępna jest w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika - od 1800 obr./min do 5600 obr.min. Modele Competition mogą się pochwalić mocą 625 KM.
BMW M8 Gran Coupe
Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem systemu M xDrive z centralnym międzyosiowym sprzęgłem wielotarczowym, które potrafi płynnie dozować ją między osiami (z trybem jazdy 2WD). Standardowe wyposażenie obejmuje aktywny tylny dyferencjał M z możliwością 100 proc. blokady i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów M Steptronic.
Podstawowa odmiana przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,3 s. Sprint do 200 km/h zajmuje jej 11,2 s. Prędkość maksymalna to oczywiście limitowane 250 km/h. Po zdjęciu elektronicznego kagańca samochód rozpędzić można do 305 km/h. Odmiany Competition pochwalić się mogą sprintem do 100 km/h w 3,2 s (0-200 km/h w równe 11 s).
W momencie rynkowego debiutu auto oferowane będzie w limitowanej do 400 egzemplarzy odmianie " BMW M8 Gran Coupe First Edition". Poznamy ją m.in. po unikatowym malowaniu w kolorze Diamant Green (z brązowymi akcentami), innych obręczach kół (również 20-calowe) czy pełnej skórzanej tapicerce Merino w kolorze Taruma Brown.
Standardowe wyposażenie nowego BMW 8 Gran Coupe obejmuje m.in.: wyświetlacz HUD, cyfrowe zegary BMW Live Cockpit Professional, adaptacyjne światła LED (opcjonalnie laserowe będące standardowym wyposażeniem w Niemczech) czy elektrycznie zamykaną pokrywę bagażnika. Bez żadnych dopłat otrzymamy też np.: aktywne zawieszenie o elektronicznie regulowanej sile tłumienia, układ stabilizacji przechyłu (aktywne stabilizatory) czy sportowy układ kierowniczy (M Servotronic) i wydechowy.
Wśród opcji wymienić można chociażby: czterostrefową klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, podgrzewaną kierownicę i podłokietniki czy nagłośnienie Bowers & Wilkins z 16-kanałowym wzmacniaczem i 16 głośnikami.
PR