BMW M8 Gran Coupe już jest

W ubiegłym tygodniu BMW zaprezentowało dwa nowe modele podrasowane przez dział Motorsport – X5 M i X6 M. Teraz do oferty niemieckiego producenta dołącza kolejna ”eMka” – M8 Gran Coupe.

BMW M8 Gran Coupe
BMW M8 Gran CoupeInformacja prasowa (moto)

Na szczęście tym razem obyło się bez absurdalnie wielkich "nerek" osłony chłodnicy. Dzięki niskiej, wyraźnie nakreślonej sylwetce muskularne auto robi piorunujące wrażenie. Wyróżnikiem serii M są m.in.: duże wloty powietrza na przednich błotnikach, przeprojektowane - "zoptymalizowane aerodynamicznie" lusterka - czy zmodyfikowany tylny spoiler. Standardem jest również - wykonany z kompozytów (tworzywa sztuczne wzmacniane włóknami węglowymi) dach. Samochód porusza się na 20-calowych obręczach kół z oponami 275/35 z przodu i 285/35 z tyłu.

Samo BMW 8 Gran Coupe jest o 231 mm dłuższe niż odmiana z dwudrzwiowym nadwoziem. Nowy członek rodziny M mierzy dokładnie 5098 mm długości, 1943 mm szerokości i zaledwie 1423 mm szerokości. Z tyłu - na krótkich dystansach - pomieszczą się trzy dorosłe osoby. Dwójka pasażerów podróżować będzie w komfortowych warunkach. Samochód może się ponadto pochwalić bagażnikiem o rozsądnej objętości 440 l.

Nowe BMW M8 Gran Coupe napędzane jest znanym z innych "eMek"  benzynowym silnikiem V8 4,4 l TwinPower Turbo z systemem Valvetronic i podwójnym vanosem. Tak samo jak w nowych X5 M i X6 M jednostka rozwija moc 600 KM (przy 6000 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Wartość ta dostępna jest w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika - od 1800 obr./min do 5600 obr.min. Modele Competition mogą się pochwalić mocą 625 KM.

BMW M8 Gran Coupe

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem systemu M xDrive z centralnym międzyosiowym sprzęgłem wielotarczowym, które potrafi płynnie dozować ją między osiami (z trybem jazdy 2WD). Standardowe wyposażenie obejmuje aktywny tylny dyferencjał M z możliwością 100 proc. blokady i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów M Steptronic.

BMW M8 Gran CoupeInformacja prasowa (moto)

Podstawowa odmiana przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,3 s. Sprint do 200 km/h zajmuje jej 11,2 s. Prędkość maksymalna to oczywiście limitowane 250 km/h. Po zdjęciu elektronicznego kagańca samochód rozpędzić można do 305 km/h. Odmiany Competition pochwalić się mogą sprintem do 100 km/h w 3,2 s (0-200 km/h w równe 11 s).

W momencie rynkowego debiutu auto oferowane będzie w limitowanej do 400 egzemplarzy odmianie " BMW M8 Gran Coupe First Edition". Poznamy ją m.in. po unikatowym malowaniu w kolorze Diamant Green (z brązowymi akcentami), innych obręczach kół (również 20-calowe) czy pełnej skórzanej tapicerce Merino w kolorze Taruma Brown.

BMW M8 Gran CoupeInformacja prasowa (moto)

Standardowe wyposażenie nowego BMW 8 Gran Coupe obejmuje m.in.: wyświetlacz HUD, cyfrowe zegary BMW Live Cockpit Professional, adaptacyjne światła LED (opcjonalnie laserowe będące standardowym wyposażeniem w Niemczech) czy elektrycznie zamykaną pokrywę bagażnika. Bez żadnych dopłat otrzymamy też np.: aktywne zawieszenie o elektronicznie regulowanej sile tłumienia, układ stabilizacji przechyłu (aktywne stabilizatory) czy sportowy układ kierowniczy (M Servotronic) i wydechowy.

Wśród opcji wymienić można chociażby: czterostrefową klimatyzację, panoramiczne okno dachowe, podgrzewaną kierownicę i podłokietniki czy nagłośnienie Bowers & Wilkins z 16-kanałowym wzmacniaczem i 16 głośnikami.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas