BMW M3 CS już na drogach
Pierwsi klienci mogą już cieszyć się nowym BMW M3 CS. Produkcja limitowanej do 1200 egzemplarzy serii ruszyła w marcu.
Nowe BMW M3 CS poznamy m.in. po zmodyfikowanym pasie przednim z ogromnym, trzyczęściowym, wlotem powietrza w zderzaku. Cechami szczególnymi są też: podwójne ożebrowanie "nerek", wykonane w całości w technologii LED reflektory główne, czy przemodelowana maska. Auto porusza się na obręczach ze stopów lekkich (z przodu 19, z tyłu 20 cali ) uzbrojonych w opony Michelin Super Sport (z przodu 265/35, z tyłu 285/30).
Lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje m.in. ceramiczne tarcze hamulcowe. Elementy pakietu aerodynamicznego, jak np. tylny spoiler i dyfuzor, wykonano z tworzyw sztucznych zbrojonych włóknami węglowymi (CFRP).
W kabinie znajdziemy m.in. dwukolorową, skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, zestaw nawigacji satelitarnej i nagłośnienie firmy Harman Kardon.
BMW M3 CS
Za napęd odpowiada znany z innych modeli serii M rzędowy, sześciocylindrowy motor o pojemności 3,0 l. Wykorzystująca technologię TwinPower Turbo oraz podwójny system VANOS jednostka generuje moc maksymalną 460 KM (przy 6250 obr./min) i osiąga szczytowy moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 4000 do 5380 obr./min. Z jednego litra pojemności silnik osiąga moc 113 KM.
Do wyposażenia standardowego należy m.in: dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa przekładnia M DCT, sterowana łopatkami przy kierownicy i aktywny tylny dyferencjał. W, zoptymalizowanym pod kątem sportowych osiągów (geometria) zawieszeniu znajdziemy wykonane z kutego aluminium wahacze i aktywne amortyzatory Adaptive M.
Na jeden koń mechaniczny przypada 4,69 kg masy pojazdu. W efekcie nowe BMW M3 CS przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h.