Berlin: premiera nowego Audi

Dzisiaj wieczorem w Berlinie oficjalnie zaprezentowano Audi TT drugiej generacji. Samochód ten wyraźnie nawiązuje do poprzedniego, debiutującego w 1998 roku modelu, ale został praktycznie zbudowany od nowa.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Nowy pojazd jest o 14 cm dłuższy od poprzednika - ma 4.18 m długości. Szerokość wzrosła o 8 cm do 1.84 m. Nadwozie aż w 69 procentach zostało wykonane z aluminium, a elementy stalowe utrzymano głównie dla poprawy rozkładu mas.

Trzeba przyznać, że nowa TT-ka to ładne auto. Przód pojazdu nawiązuje do innych modeli marki, a stylizacja jest masywna i pozbawiona ekstrawagancji. Z tyłu znajduje się spojler, który automatycznie jest podnoszony przy prędkości powyżej 120 km/h.

INTERIA.PL

W nowym Audii TT stosowane będą dwa silniki. Słabszy to 2.0 TFSI o mocy 200 KM i momencie 280 Nm. Rozpędza on samochód do 100 km/h w 6.4 s i umożliwia osiągnięcie predkości 240 km/h. To wszystko przy średnim zużyciu 7.8 l benzyny na 100 km.

Topową jednostką jest natomiast silnik V6 3.2 o mocy 250 KM i momencie 320 Nm. Jego średnie zuażcie paliwa wynosi 10.4 l/100 km. Audi TT 3.2, które oferowane będzie tylko z napędem na cztery koła Quattro, ma prędkość ograniczono elektronicznie do 250 km/h i rozpędza sie do "setki" w 5.7 s.

INTERIA.PL

Obie jednostki napędowe współpracują z sześciobiegową skrzynią biegów, w opcji oferowana jest skrzynia automatyczna S-tronic.

Nowe Audi TT trafi do salonów po wakacjach. Ceny w Polsce nie zostały jeszcze ustalone.

W późniejszym okresie do coupe dołączy roadster.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas