BAIC BJ60. Duży, luksusowy SUV, który nie boi zjechać z asfaltu

Na Poznań Motorshow po raz pierwszy nie tylko w Polsce, ale i w Europie pokazano BAIC-a BJ60. To największy i najbardziej luksusowy model w całej gamie terenowych modeli tego chińskiego producenta.

BAIC BJ60
BAIC BJ60materiały prasowe

Ten duży samochód (nadwozie ma równo 504 cm długości) może przewieźć nawet siedem osób. Wiadomo już, że samochód będzie oferowany w Polsce, a przyciagać klientów ma atrakcyjnym stosunkiem ceny do oferowanych możliwości.

BAIC BJ60 to luksusowy SUV na ramie

BJ60 łączy cechy luksusowego SUV-a i samochodu o wysokiej dzielności w terenie. Auto zbudowano na ramie, która charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością skrętną. Prześwit wynosi 21,5 cm, a maksymalna głębokość brodzenia to 75 cm. Niczym w klasycznych samochodach terenowych pełnowymiarowe koła zapasowe znajduje się na tylnych, otwieranych w bok drzwiach samochodu. Dostęp do bagażnika zapewnia również unoszona w górę szyba.

Wnętrza BAIC-a BJ60 jest luksusowo wykończone. Fotele pokryto skórzaną tapicerką, ten kierowcy jest regulowany elektrycznie w 12 kierunkach (pasażera - w sześciu). Ponadto przednie fotele są podgrzewane, wentylowane i wyposażone w funkcję masażu.

Standardowe panoramiczne okno dachowe ma 0,82 m kw powierzchni. Z kolei bagażnik ma aż 972 litrów pojemności. Po złożeniu oparć drugiego rzędu mamy do dyspozycji przestrzeń bagażową o płaskiej podłodze i pojemności 1896 litrów. W bagażniku umieszczono m.in. gniazdko 220V o mocy 150 W.

BAIC BJ60materiały prasowe

BAIC BJ60. Luksusowe wnętrze z czterema ekranami

W kabinie BAIC-a BJ60 znajdziemy aż cztery wyświetlacze. Największy z nich, umieszczony na konsoli środkowej ekran systemu infotainment ma 12,8 cala, natomiast ekran cyfrowych zegarów mierzy 10,25 cala. Szybką kontrolę nad podstawowymi parametrami jazdy umożliwią dane wyświetlane na wyświetlaczu przeziernym na przedniej szybie (HUD).

W BJ60 znajdziemy jeszcze wyświetlacz o przekątnej 1,92-cala położony centralnie na środkowej konsoli, między nawiewami. Domyślnie służy on jako przycisk włączania silnika, ale może też realizować i wyświetlać wiele innych funkcji. Może pokazywać m.in. godzinę, wybrany tryb jazdy, prognozę pogody, temperaturę zewnętrzną, kompas, poziom wychylenia pojazdu, a nawet wysokość nad poziomem morza. Podobne rozwiązanie zastosowano w mniejszym kuzynie BJ60, czyli BJ40.

BAIC BJ60materiały prasowe

BAIC BJ60. Silnik i napęd na cztery koła

BAIC BJ60 jest napędzany przez czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0, wyposażony w technologię miękkiej hybrydy 48V. Silnik spalinowy generuje 267 KM i 406 Nm i podczas ruszania i przyśpieszania jest wspierany przez przez silnik elektryczny BSG o mocy 10 kW pełniący rolę startera-generatora.

Silnik współpracuje z ośmiostopniową skrzynią automatyczną produkcji ZF, za której pośrednictwem moment obrotowy trafia na cztery koła. Sam napęd może pracować w różnych trybach. W 2H napędzana jest wyłącznie tylna oś, a więc jest to tryb przeznaczony na suchy asfalt. Tryb 4H przyda się np. podczas jazdy po śniegu, natomiast 4L to napęd wszystkich kół z reduktorem, który przyda się w terenie. Atutem samochodu jest ponadto możliwość włączenia blokady przedniego i tylnego mostu.

BAIC BJ60materiały prasowe

Ponadto kierowca może wybierać aż z ośmiu trybów pracy silnika i napędu: Sport, Economy, Comfort, Snow, Crossing, Sand, Mud oraz Rock. W terenie mogą przydać się asystenci podjazdu i zjazdu ze wzniesienia (HAC/HDC).

BAIC BJ60. Systemy wspomagania kierowcy

Standardowe wyposażenie stanowi szereg systemów bezpieczeństwa czynnego, korzystających z 12 radarów ultradźwiękowych oraz czterech kamer szerokokątnych. Samochód wyposażono m.in. w systemu ostrzegania przed kolizją (FCW) i automatycznego hamowania (AEB), asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA) czy układ monitorujący i ostrzegający o obiektach w martwym polu (BSD). Wyróżnikiem w segmencie SUV są systemy wykrywające ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA) oraz podczas cofania (RCTA), a także system ostrzegania o zagrożeniu podczas opuszczania pojazdu (DOW).

BAIC BJ60 obecnie poddawany jest procedurze homologacyjnej. Ceny i data rynkowej premiery nie są jeszcze znane.

Długość/szerokość/wysokość (mm)
5040*1955*1925
Rozstaw osi (mm)
2820
Konstrukcja
Nadwozie zbudowane na ramie
Rodzaj napędu
Na cztery koła, z możliwością blokady przedniego i tylnego mostu
Prześwit przy pełnym obciążeniu (mm)
215
Maksymalna głębokość brodzenia (mm)
750 (ze wskaźnikiem aktualnego zanużenia)
Kąt natarcia/kąt zejścia (°)
30°/24°
Tryby jazdy terenowej - ATS (all-terrain control system)
8 (Sport, Economy, Comfort, Intelligent off-road, Snow, Sand, Mud, Crossing)
System wsparcia
Asystent pojazdu/zjazdu ze wzniesienia (HAC/HDC)
Masa własna (kg)
2200-2320
Dopuszczalna masa całkowita (kg)
2700-2920
Liczba miejsc
 5 / 7
Pojemność bagażnika (l)
972-1836
Pojemność zbiornika paliwa (l)
85
Silnik
2.0T 48V MHEV / BSG: 10 kW (50 Nm)
Maksymalna moc silnika w kW (KM)
196 (267)
Maksymalny moment obrotowy (Nm/przy obr.min.)
406
Prędkość maksymalna w km/h
180
Przyśpieszenie 0-100 km/h w sek.
9,5-10,5
Skrzynia biegów
Automatyczna 8AT ZF 8HP50
Rodzaj paliwa
Benzyna
Norma emisji
Euro VI
Typ napędu
4x4
Zawieszenie przednie
Niezależne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi i podwójnymi wahaczami
Zawieszenie tylne
Wielowahaczowe, niezależne
Hamulce przednie
Tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne
Tarczowe, wentylowane
Opony
265/65 R18-HT
Koło zapasowe
Pełnowymiarowe montowane na tylnych drzwiach
BAIC BJ60materiały prasowe
BAIC BJ60materiały prasowe
Lexus LBX wkracza na rynek. Podbije serca kobiet?Interia plINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas