Audi TT Quattro Sport. 210 KM z 1 l pojemności!
Nowe Audi TT to niejedyne sportowe auto marki z Ingolstadt zaprezentowane w Genewie. Niemcy przywieźli też do Szwajcarii koncepcyjny model o nazwie Audi TT Quattro Sport.

Genewa 2014
Genewa 2014




























![Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ. Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.](https://i.iplsc.com/0003521CAHNVD82M-C322-F4.webp)
















































Sercem samochodu - podobnie jak w "cywilnym" Audi TT - jest dwulitrowy, benzynowy silnik 2,0 l TFSI. Jednostka może się pochwalić rewelacyjnymi osiągami. Motor rozwija moc maksymalną 420 KM (przy 6700 obr./min) i - w zakresie od 2400 do 6300 obr./min - dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm.
Masa własna silnika to zaledwie 150 kg. Z jednego litra pojemności Niemcom udało się uzyskać moc aż 210 KM - to lepszy wynik, niż ten, którym w 2001 pochwalić mógł się zwycięzca Le Mans - Audi R18!
Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni S-tronic. Ważące 1344 kg auto przyspiesza do 100 km/h w 3,7 s.
Na tle nowego TT samochód wyróżnia się m.in. przeprojektowaną osłoną chłodnicy, nowym zderzakiem z ogromnymi wlotami powietrza i zmodyfikowanymi reflektorami. Auto otrzymało też pakiet ospoilerowania obejmujący m.in. przedni dyfuzor i ogromne tylne skrzydło oraz 20-calowe felgi ze stopów lekkich.

Z wnętrzu - by zmniejszyć masę - pozbyto się głośników i podłokietników. W bagażniku wygospodarowano miejsce na dwa kaski dla załogi.

Póki co przedstawiciele Audi niechętnie wypowiadają się na temat uruchomienia seryjnej produkcji. Samochód trzeba raczej traktować, jako zapowiedź przyszłej wersji torowej.
