Audi S8. Jedno z ostatnich aut z silnikiem V8

Dwa lata temu zadebiutowała kolejna generacja flagowego modelu Audi - A8. Wkrótce w salonach pojawi się jego wyczekiwana, usportowiona, odmiana - Audi S8.

Audi S8
Audi S8Informacja prasowa (moto)

Wygląd samochodu nie powinien być dla nikogo zaskoczeniem. W grudniu ubiegłego roku w sieci pojawiły się "szpiegowskie" filmy ukazujące pozbawiony maskowania prototyp testowany przez firmę z Ingolstadt na torze Nurburgring.

Wygląd auta określić można słowem "subtelny". Przeprojektowany przedni zderzak dostrzegą jedynie fani modelu, w linii bocznej dominują potężne, pięcioramienne obręcze kół w rozmiarze 21 cali. Ciekawie prezentują się też chromowane listwy w dolnych partiach drzwi wywodzące się niejako z przedniego dyfuzora (mają też swoją kontynuację w tylnym zderzaku). Z tyłu mamy dwie podwójne, umieszczone w narożnikach zderzaka, końcówki układu wydechowego i czarny, wkomponowany w zderzak, dyfuzor.

Standardowe wyposażenie obejmuje "predykcyjne" zawieszenie, które przy pomocy elektromechanicznych siłowników - we współpracy z układem pneumatycznym - może sterować wysokością każdego z kół. Dzięki temu niemal zupełnie zniwelować można wszelkie przechyły nadwozia w czasie przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów. Układ sprzężony jest z przednią kamerą, która wykrywa nierówności drogi i steruje pneumatyką.

Audi S8

Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 
Audi S8 

Przycisk wyboru trybu jazdy Audi Drive Select ma aż pięć ustawień. W trybie dynamicznym maksymalne przechyły nadwozia wynosić mogą zaledwie 2,5 stopnia! Pneumatyczne zawieszenie ma też innowacyjną funkcję "wstawania" gdy pasażer pociągnie za którąś z klamek. Zawieszenie potrafi wówczas w mgnieniu oka podnieść się nawet o 5 cm, co umożliwiać ma wygodniejsze zajmowanie i opuszczanie miejsc w kabinie!

Zawieszenie połączone jest również z systemem bezpieczeństwa Audi Pre Sens. Gdy elektronika wykryje możliwość zaistnieia wypadku potrafi błyskawicznie zwiększyć prześwit nawet o 8 cm, by ewentualne uderzenie w jak największym stopniu skierowane zostało na strefy kontrolowanego zgniotu. Pomaga to również poprawić bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu (np. w czasie kolizji z pieszym czy rowerzystą).

Audi S8Informacja prasowa (moto)

Auto może się też pochwalić skrętną tylną osią i - standardowym - aktywnym dyferencjałem. Opcjonalnie zamówić można hamulce ceramiczne o średnicy tarcz 420 mm (z przodu) i 370 mm (z tyłu). Z przodu montowane są wówczas zaciski o dziesięciu tłoczkach.

Audi S8Informacja prasowa (moto)

Zgodnie z panującą w Ingolstadt modą jednostkę wyposażono w układ mild-hybrid z alternatorem pełniącym funkcję rozrusznika i instalacją elektryczną pracującą pod napięciem 48 Voltów. Co ciekawe, Audi nie chwali się przyśpieszeniem nowego S8. Wiadomo jedynie, że pod maską pracuje benzynowy podwójnie doładowany silnik 4.0V8 TFSI o mocy 571 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas