Audi RS3 Limousine - sedan ekstremalny

Firma z Ingolstadt przywiozła do Paryża kilka nowości. Jedną z nich jest RS3 w wersji sedan - nowy członek rodziny najmocniejszych aut spod znaku czterech pierścieni.

Audi RS3 Limousine
Audi RS3 LimousineINTERIA.PL

Topową wersję poznamy po kilku stylistycznych akcentach. Należą do nich m.in. osłona  chłodnicy singleframe z "oczkami" w kształcie plastra miodu i napisem "quattro" u dołu. W przednim zderzaku pojawiły się wąskie kanały służące lepszemu przepływowi powietrza przez wnęki kół. Diodowe reflektory z charakterystyczną sygnaturą świateł do jazdy w dzień należą do wyposażenia seryjnego.

Audi RS3 Limousine

Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 
Audi RS3 Limousine 

Opcjonalnie Audi dostarcza reflektory Matrix LED.

W porównaniu do standardowego A3, RS 3 Limousine ma z przodu szerszy o 20 mm rozstaw kół - odpowiednio szersze są też przednie błotniki. Z tyłu, rozstaw kół jest  14 mm większy niż w modelu podstawowym. Auto wyposażono również w regulowany spojler zamontowany na pokrywie bagażnika oraz pokaźnych rozmiarów dyfuzor. Specjalnie dla serii RS stworzono dwa nowe lakiery: szary Nardo i czerwony Catalunya.

Pod maskę trafiła nowa jednostka napędowa 2,5 TFSI. Motor rozwija równe 400 KM, czyli o 33 KM więcej niż jego poprzednik. To obecnie najmocniejsza na świecie pięciocylindrowa jednostka produkowaną seryjnie. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Dzięki temu Audi RS3 Limousine przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Na życzenie, klienta Audi może zdjąć elektroniczny ogranicznik. Wówczas samochód jest w stanie rozpędzić się do 280 km/h.

Audi RS3 LimousineINTERIA.PL

W układzie przeniesienia napędu zastosowano dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię biegów. Za rozdział mocy pomiędzy osie odpowiada wielopłytkowe, elektro-hydrauliczne sprzęgło sterowane elektronicznie. Zarządzanie napędem quattro zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi driveselect. Podobnie jak zarządzanie pracą układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S tronic, silnika oraz regulowanych klap w układzie wydechowym. Kierowca może zmieniać sposób pracy tych elementów, wybierając tryb auto, dynamic, comfort lub individual. To samo dotyczy opcjonalnego, sportowego zawieszenia RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.

Audi RS3 LimousineINTERIA.PL

O stabilność i precyzję prowadzenia dbają progresywny układ kierowniczy i wielowahaczowe zawieszenie (auto ma o 25 mm niższy prześwit niż standardowe A3). Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm współpracują z ośmiotłoczkowymi zaciskami. Alternatywnie, Audi dostarczyć może tarcze wykonane z włókien węglowych i ceramiki. Przy tylnej osi pracują tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm. Seryjnie, model RS 3 Limousine jest wyposażony w 19-calowe felgi i w opony o rozmiarze 235/35. Na życzenie, montowane są opony w rozmiarze 255/30.

Audi RS3 LimousineINTERIA.PL

Paryż 2016

Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas