Audi R8 Spyder V10 zaprezentowane

Na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutowała otwarta wersja drugiej generacji R8.

Audi R8 Spyder V10
Audi R8 Spyder V10Informacja prasowa (moto)

Nowe Audi R8 Spyder otrzymało, tak jak i poprzednik, materiałowy dach, kończący się dwoma "płetwami", nadającymi nadwoziu harmonii. Wystarczy 20 sekund, aby schował się on do odpowiedniego schowka, ukrytego pod pokrywą silnika. Operację taką można wykonać podczas jazdy samochodem z prędkością do 50 km/h. Podobnie jak w poprzedniku, tylna, pionowa szyba nie jest elementem dachu i można ją niezależnie od niego podnosić i puszczać.

Audi R8 Spyder V10

Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 
Audi R8 Spyder V10 

Inżynierowie Audi, podczas przeobrażania R8 z coupe w cabrio, szczególną uwagę przyłożyli do sztywności nadwozia i jego masy. Wzmocniono przede wszystkim progi, a także słupki A i ramę przedniej szyby. Niemal 80 % karoserii wykonano z aluminium, a wśród pozostałych materiałów znalazło się między innymi włókno węglowe. W efekcie R8 Spyder waży jedynie 1612 kg, a do tego jest sztywniejsze o 50 % od poprzednika.

Sercem nowego modelu, jest naturalnie jednostka V10 5,2 l, rozwijająca 540 KM, która pozwala na sprint do 100 km/h w 3,6 s (o 0,1 s wolniej, niż w przypadku coupe) i rozpędzenie się do 318 km/h (coupe 320 km/h). Póki co producent milczy na temat 610-konnej odmiany Plus, ale z pewnością zostanie ona wprowadzona do oferty.

Moc trafia oczywiście na wszystkie koła, za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni. Napęd quattro domyślnie faworyzuje tylną oś, ale w ekstremalnych sytuacjach może przekazać cały moment obrotowy na tylne lub przednie koła.

Audi R8 Spyder V10Informacja prasowa (moto)

Nowością w R8 Spyder są dodatkowe tryby jazdy - do czterech już stosowanych (Comfort, Normal, Dynamic oraz Individual), dołączyły Dry, Wet, Snow (Sucho, Mokro, Śnieg), poprawiające precyzję prowadzenia i zachowanie samochodu na drodze.

Audi R8 Spyder 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas