Aston Martin DBS 770 Ultimate - piękne pożegnanie

Aston Martin zaprezentował DBS 770 Ultimate - specjalną, pożegnalną wersją swojego gran tourera. Wyróżnia się on mocniejszym silnikiem, zmodyfikowanym zawieszeniem oraz szeregiem stylistycznych dodatków.

Aston Martin DBS 770 Ultimate
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe

Aston Martin DBS 770 Ultimate - najmocniejszy w historii

Tak jak przewidywaliśmy, zapowiadając premierę DBS 770 Ultimate, pod jego maskę trafiła wzmocniona wersja doładowanego silnika V12 5,2 l. Teraz generuje, jakżeby inaczej, 770 KM, a więc o 45 KM więcej niż standardowa odmiana. Jednostka współpracuje ze skalibrowaną na nowo 8-biegową przekładnią automatyczną.

Producent nie zdradził póki co, jak zwiększenie mocy wpłynęło na osiągi. "Zwykły" DBS przyspiesza do 100 km/h w 3,4 s. Wiemy tylko, że niezmieniona została prędkość maksymalna, wynosząca 340 km/h.

Aston Martin DBS 770 Ultimate

Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe
Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe

Aston Martin DBS 770 Ultimate ma też zmieniony układ jezdny

Oprócz dodatkowej mocy DBS 770 Ultimate otrzymał także zmodyfikowane zawieszenie z na nowo zestrojonymi amortyzatorami oraz nowym oprogramowaniem aktywnego zawieszenia. Poprawiono także reakcję układu kierowniczego, dzięki nowej kolumnie kierowniczej. Bez zmian pozostawiono natomiast układ hamulcowy z karbonowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi o średnicy 410 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu.

Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe

Aston Martin DBS 770 Ultimate wyprzedał się już przed premierą

DBS 770 Ultimate wyróżnia się także oczywiście nieco zmodyfikowanym nadwoziem. Uwagę zwraca między innymi nowa maska z mocnym wcięciem pośrodku w kształcie litery U oraz "skrzelami" po bokach. Zmieniono także przedni spliter oraz tylny dyfuzor, a na progach pojawiły się dodatkowe wstawki. Najbardziej wzrok przyciągają jednak felgi o niezwykłym wzorze. Mają one 21 cali, a obuto je w opony 265/35 z przodu oraz 305/30 z tyłu.

Aston Martin DBS 770 Ultimatemateriały prasowe

We wnętrzu z kolei znajdziemy kubełkowe fotele pokryte skórą półanilinową oraz alcantarą, tworzące dwukolorowe zestawienie. Całe wnętrze zresztą pokryto taką kombinacją, dodatkowo urozmaiconą wstawkami z włókna węglowego. Na progach umieszczono natomiast plakietki informujące o numerze danego egzemplarza.

Powstanie tylko 300 sztuk Astona Martina DBS 770 Ultimate, a kolejne 199 stanowić będzie odmiana Volante, czyli kabriolet. Nie znamy co prawda cen pożegnalnej edycji modelu DBS, ale to nic nie szkodzi - wszystkie egzemplarze zostały już zarezerwowane. Pierwsi klienci otrzymają swoje samochody w trzecim kwartale 2023 roku.

***

Moto Flesz - odcinek 73. O świetnej sprzedaży drogich aut i podwyżkach cen TesliINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas