Alfa Romeo Giulia Veloce

Alfa Romeo szykuje na paryski salon kilka nowości. Największą z nich ma być nowa Giulia w wersji Veloce.

Alfa Romeo Giulia Veloce
Alfa Romeo Giulia VeloceInformacja prasowa (moto)

Samochód, który docelowo trafić na ma większość europejskich rynków, oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych. Klienci będą mieli do wyboru benzynowy, czterocylindrowy silnik 2,0 l o mocy 280 KM (5250 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (oferowany już przy 2250 obr./min).

Jako alternatywę producent przewidział też 2,2-litrowego turbodiesla generującego 210 KM (przy 3500 obr./min) i aż 470 Nm dostępne już od 1750 obr./min.

Alfę Romeo Giulia Veloce z silnikiem benzynowym poznamy po nadwoziu lakierowanym na kolor Blue Misano. Dla aut z silnikami Diesla zarezerwowano lakier o nazwie Silverstone Grey. Niezależnie od wersji napędowej samochody otrzymają, sterowany elektronicznie, system napędu 4x4 Q4 i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.

W Paryżu będzie też można zobaczyć inną nową odmianę Giulii - model AE (skrót od angielskiego Advanced Efficiency). To włoska odpowiedź na proekologiczne linie modelowe niemieckiej konkurencji, jak chociażby oferowana przez Audi rodzina Ultra.

Alfa Romeo Giulia VeloceInformacja prasowa (moto)

Pod maską Giulii AE znajdziemy wysokoprężny 2,2 l o mocy 180 KM sprzęgnięty z ośmiostopniowym automatem. Dzięki kilku usprawnieniom obejmującym m.in. zawór EGR niskiego ciśnienia, chłodzony wodą intercooler, zmodyfikowany układ chłodzenia i zmienione przełożenia skrzyni biegów, auto zużywać ma średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km i emitować do atmosfery zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr.

Alfa Romeo Giulia VeloceInformacja prasowa (moto)

Dla zmniejszenia oporów Giulia AE ma niższy o 5 mm prześwit, specjalnie zmodyfikowany kształt obręczy kół i opony o niskich oporach toczenia (205/60 R16). Włosi podkreślają przy tym rewelacyjne osiągi. Alfa Romeo Giulia AE przyspieszać ma do 100 km/h w 7,2 s i osiągać prędkość maksymalną 230 km/h.

Alfa Romeo Giulia AEInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas