600 KM i waga corsy!
Mosler MT 900 GTR to samochód sportowy, który śmiało mógłby rywalizować z z ferrari.

To wszystko za sprawą wysokiej mocy (600 KM) i niskiej masy (1200 kg). Jak widać, 1 KM ma do uciągnięcia zaledwie dwa kilogramy, a taki stosunek jest gwarancją świetnych osiągów.
Jednak nigdy nie jest także dobrze, żeby nie mogło być lepiej - zdają się myśleć twórcy MT 900 GTR, bowiem przygotowali jeszcze szybszą odmianę tego auta.

Nosi ono nazwę Mosler MT900 GTR XX. XX to nic innego jak rzymskie dwadzieścia, bowiem samochód ma uczcić dwudziestolecie powstania firmy. Kluczem w modelu XX nie jest większa moc, ale mniejsza masa. Inżynierowie poszukali oszczędności wszędzie gdzie to tylko było możliwe. Samochód ma np. lżejszą skrzynię biegów, hamulce i wykonany z tytanu układ wydechowy. W kabinie na próżno szukać klimatyzacji, a karbonowe elementy nadwozia przyniosły 35 kg zysku.
W efekcie gotowy do drogi pojazd waży zaledwie 1060 kg, czyli mniej więcej tyle ile opel corsa z najmniejszym, litrowym silnikiem! Tyle, że pojemność jednostki napędzającej moslera jest siedmiokrotnie większa...
Silnik V8, który znajdziemy również w "zwykłej" wersji MT900 wciąż generuje 600 KM. To pozwala na sprint do 100 km/h w 3.1 s, a prędkość maksymalna przekracza 340 km/h. To jednak nie wszystko, bowiem niska masę, w dodatku dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi rozłożona niemal po równo na obie osie, gwarantuje świetne prowadzenie w zakrętach.
Obecnie MT900 GTR XX przechodzi testy na amerykańskich drogach. Zgodnie z zapowiedziami samochód ten ma być oficjalnie sprzedawany w Europie.