Toyota LCV - japońska ofensywa w segmencie dostawczaków
Współpraca Toyoty z grupą PSA w obszarze samochodów dostawczych zaczyna przynosić coraz lepsze efekty. Japończycy, którzy jeszcze parę lat temu, w tym segmencie byli praktycznie nieobecni, za sprawą wspólnej platformy systematycznie zwiększają swoje udziały w statystykach sprzedaży pojazdów kategorii N1 (dostawczych).
Uwzględniając modele osobowe i pickupy, osiągane wyniki są naprawdę dobre.
Z początkiem tego roku linia modelowa Toyoty w segmencie pojazdów użytkowych wzbogaciła się o małe miejskie auto dostawcze Proace City. Występuje ono zarówno w wersji towarowej (blaszak), jak też i osobowej (Verso).
Cała gama samochodów użytkowych składa się obecnie z dwóch wariantów Proace, dostępnych jako pojazdy do zabudowy oraz w odmianach Verso, służących do przewozu osób. Ten drugi wariant specjalnie dla polskiego rynku został wzbogacony o limitowaną serie Selection, czyli klasyczny salonik VIP na kołach.
Ofertę aut użytkowych uzupełnia jeszcze pickup Hilux, który niebawem zyska nowy, mocniejszy silnik.
Więcej o autach dostawczych Toyoty przeczytacie, kiedy tylko wrócimy z polskiej prezentacji. Na Mazurach przekonaliśmy się, ze Proace Verso można bardzo łatwo przekształcić w kampervana, co powoduje że słowo wszechstronność nabiera nowego znaczenia.
MW