Nissan Note - pierwsza jazda

Nowy Nissan Note nie stracił nic z funkcjonalności poprzednika. Zyskał jednak bardziej dynamiczne proporcje i nowoczesne gadżety, znane z aut wyższej klasy.

Dopracowana aerodynamika (współczynnik oporu powietrza – 0,30) przyczynia się do niewielkiego zużycia paliwa, podobnie jak niższa o 55 kg masa.
Dopracowana aerodynamika (współczynnik oporu powietrza – 0,30) przyczynia się do niewielkiego zużycia paliwa, podobnie jak niższa o 55 kg masa.Nissan
Note pojawił się w 2006 r. i bazował na Renault Modusie. Produkowano go w Wielkiej Brytanii. Tam też powstaje nowa generacja.Nissan

Zaczęło się od vanów w rozmiarze XL. Później pojawiły się kompaktowe minivany, a po nich - vany w skali mikro. Te ostatnie, zbudowane na płytach miejskich aut, podwyższonym dachem i wszechstronną kabiną próbują przekonać do siebie nie tylko nabywców Fiesty czy Yarisa, ale również modeli kompaktowych.

Wartość dodana

Pierwsza generacja Note'a miała w tym względzie mocne atuty. Przy długości 4,1 m jej rozstaw osi wynosił 2,6 m, czyli więcej niż w poprzedniej Skodzie Octavii. Druga odsłona modelu ma niemal identyczne wymiary, ale za sprawą o 1,5 cm niżej poprowadzonej linii dachu jej proporcje są znacznie milsze dla oka.

W kabinie - dużo przestrzeni w obu rzędach, zarówno na wysokości kolan, jak i nad głowami. O miejskim pochodzeniu platformy Note'a przypomina tylko umiarkowana szerokość wnętrza. Nowy model jest solidnie przygotowany do rodzinnych wypadów. Z przodu ma sporo półek i schowków, z tyłu - rozkładane stoliki i przesuwną kanapę. Wsiadanie do tyłu i montaż fotelika dla dziecka znacznie ułatwiają drzwi otwierane pod kątem niemal 90 st.

Lakierowane tworzywa i atrakcyjne zegary ożywiają wnętrze. Panel klimatyzacji okazuje się przyjazny w obsłudze, podobnie jak system multimedialny z polskim menu. Nie brakuje też miejsc na drobiazgi – pasażer ma przed sobą dwa spore schowki.Nissan

Kierowca nowego Note'a siedzi nieco niżej niż w poprzedniku. Ergonomia jest poprawna (sterowanie komputerem pokładowym przeniesiono z zegarów na panel po lewej stronie kierownicy), podobnie jak spasowanie tworzyw i wyprofilowanie foteli. Brakuje tylko osiowej regulacji kolumny kierowniczej.

Równie poprawnie Note zachowuje się na drodze - nierówności resoruje łagodnie, a w zakrętach nie przechyla się zanadto. Co ciekawe, wersje benzynowe mają nieco twardsze nastawy zawieszenia od wysokoprężnej.

I tą ostatnią, o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM, jeździ się najprzyjemniej. Nie jest zbyt głośna, przypływ momentu obrotowego czuć już przy 1,5 tys. obr./min, a za miastem bez trudu można osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 3,6 l/100 km. W uzyskaniu takiego wyniku pomaga układ start-stop oraz tryb "ECO", osłabiający reakcję na położenie pedału gazu.

Benzynowy silnik 1.2 DIG-S z kompresorem również zużywa niewiele paliwa (w trasie około 5 l/100 km), do sprawnej jazdy wymaga jednak utrzymywania wysokich obrotów.

Wszystkie wersje współpracują z 5-biegowymi skrzyniami ręcznymi, a DIG-S - także z bezstopniową przekładnią CVT (opcja).

Z duchem czasu

Podstawowy Note z wolnossącym silnikiem 1.2 kosztuje tyle samo, co poprzednik, czyli niespełna 43,5 tys. zł. Droższe wersje będą wyposażone w pakiet systemów aktywnego bezpieczeństwa i kamery ułatwiające parkowanie. W salonach auto pojawi się w październiku.

Nissan Note - pierwsza jazda

Nissan Note - pierwsza jazda (czytaj więcej)

Nowy Note nie wygląda już jak pudełko na kołach. Plus za duże przeszklenie nadwozia.Nissan
Dopracowana aerodynamika (współczynnik oporu powietrza – 0,30) przyczynia się do niewielkiego zużycia paliwa, podobnie jak niższa o 55 kg masa.Nissan
Nowość w miejskich autach – system monitorujący „martwe pola” i kontrolujący utrzymywanie pasa ruchu.Nissan
Na tylnej kanapie wygodnie rozsiądą się nawet osoby o wzroście 190 cm – pod warunkiem, że będą podróżować we dwójkę.Nissan
Lakierowane tworzywa i atrakcyjne zegary ożywiają wnętrze. Panel klimatyzacji okazuje się przyjazny w obsłudze, podobnie jak system multimedialny z polskim menu. Nie brakuje też miejsc na drobiazgi – pasażer ma przed sobą dwa spore schowki.Nissan
Jednostka 1.2 DIG-S z kompresorem ma spokojną naturę i zużywa niewiele paliwa.Nissan
Tuż pod ręką – przyciski do wyłączenia układu start-stop i uruchomienia kamer wspomagających parkowanie.Nissan
Bagażnik mieści od 325 do 411 l – można go dodatkowo powiększyć dzięki przesuwnej kanapie.Nissan
W dużych lusterkach umieszczono kamery systemu wspomagającego parkowanie.Nissan
System AVM (znany z Qashqaia) zapewnia widok auta z lotu ptaka – Note'a można parkować „na styk”.Nissan
POPRZEDNIK: nieskomplikowany komfort zwracał uwagę dużą liczbą schowków. Zabrakło jednak polotu znanego z C3 Picasso czy Modusa.Nissan
Wersja
1.2
1.2 DIG-S
1.5 dCi
Silnik
benzynowy
benz., kompresor
turbodiesel
Pojemność skokowa
1198 cm3
1198 cm3
1461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R3/12
R4/16
Moc maksymalna
80 KM/6000
98 KM/5600
90 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
110 Nm/4000
147 Nm/4400
200 Nm/1750
Osiągi
Prędkość maksymalna
168 km/h
181 (172) km/h
179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,7 s
11,7 (12,2) s
11,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
4,7
4,3 (5,2)
3,6
Cena
od 43 490 zł
od 56 790 zł (61 890 zł)
od 54 990 zł
dane w nawiasach dotyczą wersji CVT

Marcin Sobolewski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas