Neon drugiej generacji

Premiera neona pierwszej generacji odbyła się w 1994 roku. Od samego początku samochód stał się konkurencją dla produkowanych w Europie sedanów, zdobywając uznanie nabywców w Norwegii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W ciągu czterech lat sprzedano ponad 1,5 mln pojazdów. Czy zaprezentowana niedawno zmodernizowana wersja neona odniesie podobny sukces pokaże czas. Sportowa i nowoczesna stylistyka nadwozia, przestronne wnętrze, a także nowe silniki - to atuty nowego chryslera neona.


Czterodrzwiowa limuzyna o sportowej linii nadwozia i zapewniających sportowe osiągi silnikach to propozycja przede wszystkim dla osób po czterdziestce, wykonujących wolne zawody - lekarzy, menedżerów, prawników. Jej zalety odkryją również osoby w wieku powyżej 50 lat, które potrafią docenić finezyjność nadwozia nowego neona i sprawność jego silników.

Chrysler neon stylistycznie kojarzy się z większym, zaprezentowanym pod koniec ubiegłego roku modelem 300M. Trwające 28 miesięcy prace konstrukcyjne pochłonęły blisko 700 mln dolarów. Efektem jest ciekawa forma nadwozia, wyróżniająca się sportowym charakterem. Przednia część auta z owalnymi reflektorami jednoznacznie kojarzy się z większym chryslerem 300M. W tylnej części nadwozia styliści zadbali o nowy, atrakcyjny wystrój lamp.

Reklama

Od swojego poprzednika nowy chrysler neon jest o 26 mm dłuższy i 3 mm szerszy. O 25 mm, do 2667 mm, zwiększył się rozstaw osi, dzięki czemu uzyskano większą powierzchnię użytkową wnętrza. Przy niewielkich rozmiarach samochodu z segmentu C, neon oferuje bardzo obszerne wnętrze, zapewniające wygodną podróż pięciu osobom. Uwagę przykuwa ciekawy kształt tablicy przyrządów, która doskonale łączy się ze sportowym charakterem nadwozia. Ważną rolę w stylistyce auta odgrywają wysokiej jakości materiały wykorzystane do wykończenia wnętrza, a również kolorystyka i obecność łagodnych linii i zaokrągleń. Przy rodzinnych wypadach na weekend przydaje się bagażnik, którego pojemność wzrosła w porównaniu z dotychczas produkowaną odmianą o 37 l. i wynosi teraz 371 litrów. Objętość przedziału pasażerskiego zwiększyła się o kilka procent osiągając wartość blisko 3 metrów sześciennych. W seryjnym wyposażeniu znajdziemy m.in. niesymetrycznie dzieloną tylną kanapę z podziałem oparcia 40/60. Tradycją amerykańskich samochodów stało się ich bogate wyposażenie seryjne. Chrysler neon w podstawowej wersji SE posiada m.in. elektrycznie otwierane szyby, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS, zmieniacz płyt CD, radioodtwarzacz z systemem RDS i cruise control (urządzenie utrzymujące w czasie stałą prędkość).

Nowością jest zastosowany po raz pierwszy na amerykańskim rynku system komputerowego badania auta w czasie jazdy. Specjalnie opracowany dla neona system sprawdza działanie większości układów elektronicznych, informując kierowcę o wszelkich, najdrobniejszych zmianach.

Do napędu neona Chrysler zastosował trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Najmniejsza benzynowa jednostka napędowa ma pojemność 1,6 litra i powstała przy współpracy z inżynierami niemieckiego koncernu BMW. Dalej są w ofercie silniki o pojemności 1,8 (122 KM) i 2,0 (132 KM) litra. Pojawi się również silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Wszystkie te jednostki dostępne będą również na europejskich rynkach.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy