Mitsubishi L200 nowej generacji. Konkurenci mają się czego bać
Piąta generacja popularnego pick-upa trafiła wreszcie do Europy. Jako jedni z pierwszych mamy okazję przekonać się na ile Mitsubishi L200 się zmieniło i czy konkurenci mają się czego bać.
Mitsubishi L200 jest bardzo popularnym pick-upem i z łatwością można spotkać go na polskich drogach. Uznaniem cieszy się on zresztą na całym świecie - od 2005 do września 2015 roku wyprodukowano 1,3 miliona egzemplarzy obecnej inkarnacji tego pojazdu. W sumie do tej pory bramy fabryk opuściło ponad 4 miliony czterech generacji Mitsubishi L200.
Pod koniec zeszłego roku do sprzedaży weszła zupełnie nowa wersja tego pick-upa. Premiera miała jednak miejsce tylko w Tajlandii, gdzie model ten jest produkowany. Teraz jednak przyszedł czas na jego debiut na europejskim rynku.
Mitsubishi podkreśla, że jest to samochód zaprojektowany w 100 procentach od podstaw. Zbudowano go na zupełnie nowej ramie, która charakteryzuje się jeszcze większą sztywnością skrętną, poprawiając tym samym prowadzenie i bezpieczeństwo. O to pierwsze ma też dbać nowe zawieszenie (z przodu podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu resory piórowe), a o drugie opatentowana przez Mitsubishi struktura nadwozia RISE.
Odpowiednie właściwości terenowe ma zapewniać system Super Select, pozwalający sterować rozdziałem napędu między kołami. Daje on możliwość przełączania się z trybu 2WD na 4WD z prędkościami do 100 km/h, a także korzystanie ze stałego napędu na cztery koła przy każdej prędkości i na każdej nawierzchni (co jest rzadkością wśród pick-upów).
Skoro już o napędzie mowa, to odpowiada za niego diesel 2,4 litra o mocach 154 i 181 KM, sprzężony z sześciobiegową skrzynią manualną lub pięciostopniowym "automatem".
Mitsubishi chwali się również, że nowe L200 jest bardziej przestronne od poprzednika, zapewnia większy komfort podróżowania, a także można je wyposażyć w bardzo dużo elementów, które nie są zwykle kojarzone z autami użytkowymi.
Takie informacje możemy uzyskać przeglądając informację prasową opublikowaną przez Mitsubishi. A jak faktycznie zmieniło się L200? Na ile stało się ono nowoczesnym, ale nadal dzielnym w terenie i praktycznym pick-upem? Właśnie to sprawdzamy podczas pierwszych jazd testowych odbywających się w okolicach Prowansji. Niebawem podzielimy się z wami naszymi wrażeniami i wnioskami.