Mazda 6 - pierwsza jazda

Lżejsza konstrukcja, więcej przestrzeni i technologiczne nowinki, a do tego - atrakcyjne opakowanie. Nowa "6" będzie mocnym graczem w klasie średniej.

Europejczycy przesiadają się do SUV-ów, Efekt? Tylko i w minionym roku rynkowy udział aut klasy średniej stopniał z 8 do 6 proc. Ale świat nie kończy się na Europie. Wzrasta sprzedaż nowych samochodów w USA, Chinach i Rosji. A "średniaki" cieszą się tam nieustającą popularnością.

Nowa Mazda 6 chce walczyć o potencjalnych nabywców Accorda i Passata od pierwszego spojrzenia. Jej zwiewna sylwetka czerpie inspiracje z prototypów, nie odbija się to jednak na funkcjonalności. Umieszczenie lusterek na drzwiach procentuje lepszą widocznością, a pasażerowie tylnych siedzeń mają teraz do dyspozycji otwory wentylacyjne w tunelu środkowym i znacznie więcej przestrzeni na nogi. Nic dziwnego - rozstaw osi wzrósł z 272,5 do 275 cm (kombi) lub 283 cm (sedan). Skąd taka różnica? Według Japończyków, po zrównaniu tych wartości kombi byłoby nieproporcjonalnie długie.

Reklama

Po otwarciu przednich drzwi znajomy widok - poukładany kokpit niewiele różni się od tego w CX-5. "6" jest jednak lepiej wykończona i ma bogatszą listę opcji, po raz pierwszy z układem monitorującym dystans od poprzedzającego auta oraz aktywnym tempomatem. Między fotelami - bardziej obszernymi niż w poprzedniczce - czeka tradycyjna, mechaniczna dźwignia hamulca ręcznego. To według Mazdy ukłon w stronę kierowców, którzy cenią dynamiczną jazdę.

Mimo dodatkowych centymetrów, nowy model jest od 30 do ponad 100 kg lżejszy od poprzedniego. Dzięki przesunięciu kół przedniej osi o 5 cm w kierunku zderzaka, prowadzi się bardziej neutralnie i daje poczucie obcowania z samochodem o rozmiar mniejszym. Długi rozstaw osi pozwolił z kolei złagodzić nastawy zawieszenia, które sprężyście i cicho rozprawia się z nierównościami.

Do napędu auta służą nowe jednostki - trzy benzynowe i dwie wysokoprężne. 165-konnny silnik benzynowy o pojemności 2 litrów zapewnia przyzwoite osiągi i, mimo braku turbodoładowania, jest dość żwawy już od niskich obrotów. 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 150 KM ma się odznaczać rekordowo niskim zużyciem oleju napędowego - według Mazdy 3,9 l/100 km.

Apetyt na paliwo pomaga ograniczyć układ odzyskiwania energii i-ELOOP, dostępny w wybranych wersjach. Dzięki zastosowaniu kondesatora, który może być ładowany szybko i w krótkich odstępach czasu, alternator pracuje krócej i zużywa mniej energii. Pozytywnym skutkiem ubocznym jest dłuższa żywotność akumulatora.

Nowa generacja "6" powstaje w japońskiej fabryce Mazdy w Hofu. Polskie ceny modelu będą znane jeszcze w październiku. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach pod koniec br.

Dane techniczne: Mazda 6

Wersja2.0 SKYACTIV-G
2.0 SKYACTIV-G2.5 SKYACTIV-G2.2 SKYACTIV-D2.2 SKYACTIV-D
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowyturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa1998 ccm1998 ccm2488 ccm2191 ccm2191 ccm
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna145 KM/6000165 KM/6000192 KM/5700150 KM/4500175 KM/4500
Maks. moment obrotowy210 Nm/4000210 Nm/4000256 Nm/3250380 Nm/2000420 Nm/2000
Osiągi     
Prędkość maksymalna208 km/h216 km/h223 km/h211 km/h223 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,5 s9,1 s7,9 s9,0 s7,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km5,56,0 (5,9)*6,3*4,1 (3,9)*4,5*
*z systemem i-ELOOP

Marcin Sobolewski

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy