Kompaktowy van Volkswagena

W pierwszej kwarcie 2003 roku Volkswagen wprowadzi do swojej oferty nowoczesnego kompaktowego vana o nazwie Touran. Po luksusowej limuzynie (Phaeton) i aucie terenowym (Touareg) niemiecki koncern prezentuje kolejny pojazd segmentu, w którym nigdy wcześniej nie działał. Ta polityka ma na celu wzbogacenie oferty i pozyskanie nowych klientów. Touran, samochód zaliczany do grupy MPV (multi purpose vehicle), a tym samym mniejszy brat Sharana, wnosi ze sobą wiele świeżości, siły i indywidualną stylistykę. Auto zostało już zaprezentowane przy okazji salonu samochodowego w Paryżu pod koniec września tego roku.


Touran to połączenie dwóch słów: "tour" (trasa) i "sharan" (większy van VW). Oznacza to idealny pojazd na długie trasy z przestronnym, wielofunkcyjnym wnętrzem. Nadwozie Tourana ma 4,39 m długości, 1,79 m szerokości i 1,63 m wysokości. Może znaleźć się w nim siedem oddzielnych foteli, zapewniających pasażerom wszelkie standardy z dziedziny bezpieczeństwa i komfortu. Do napędu posłuży gama dynamicznych silników benzynowych (FSI) i wysokoprężnych (TDI) o mocach od 100-136 KM. Początkowo Van Volkswagena dostępny będzie w trzech wersjach wyposażeniowych i stylistycznych. W późniejszym okresie pojawią się kolejne jednostki napędowe. Standardem we wszystkich wersjach będzie sześciobiegowa przekładnia. Jako opcję będzie można zamówić nowoczesną sześciostopniową skrzynię automatyczną.

Reklama

Standardowo Touran wyposażony jest w pięć foteli, ułożonych w taki sposób, że przestrzeń wnętrza pozostawia wiele możliwości użytkowych. Trzy oddzielne siedzenia drugiego rzędu mogą zostać z łatwością przemieszczone, złożone, lub też kompletnie usunięte. Dwa dodatkowe fotele montowane w trzecim rzędzie mogą zostać łatwo złożone na równi z podłogą co przyspiesza zamianę samochodu z siedmioosobowego transportera w auto dostawcze. Z pięcioma siedzeniami Touran dysponuje przestrzenią ładunkową przekraczającą 600 litrów, a maksymalny ładunek może dochodzić do 650 kg.

Samochód spełnia wszelkie nowoczesne standardy bezpieczeństwa. Bezpieczeństwem aktywnym zarządza nowoczesny system sterowany przez komputer, który kontroluje pracę przednich i bocznych poduszek powietrznych w pierwszych dwóch rzędach siedzeń, aktywne zagłówki przednich foteli, pasy bezpieczeństwa, a także systemy ABS i ESP.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy