Kia XCeed - niby z rodziny, ale nieco inna
Po prezentacji XCeeda, rodzina kompaktowego modelu Kii liczy cztery wersje nadwoziowe. Najnowszy crossover to przede wszystkim odpowiedź na rynkowe trendy i statystyki sprzedaży. Dzisiaj klienci częściej szukają aut wystylizowanych na terenowe lub SUVy.

Czwarta odmiana XCeeda została zaprojektowana w Europie, dla Europejczyków i przez Europejczyków. Głównym rynkiem zbytu będzie ogólnie rozumiany Stary Kontynent i tutaj, a dokładnie w słowackiej fabryce koreańskiego koncernu, będzie produkowany.
Cena bazowego modelu to niecałe 80 tysięcy złotych. Wydaje się na całkiem w porządku, zwłaszcza gdy uwzględnimy dość bogate wyposażenie już w podstawowej wersji, oznaczonej literą M. W tych pieniądzach dostaniemy między innymi tempomat, kamerę cofania i klimatyzacje. Teoretycznie XCeed to nieco tylko uterenowiony Ceed, jednak - jak to zwykle bywa w życiu - pozory mylą. Crossover dzieli z rodzina kompaktowego modelu wyłącznie płytę podłogową, reszta komponentów nadwozia jest nowych.

Nowy w całej rodzinie Ceedów jest również pakiet multimediów, włącznie z możliwością użycia karty eSIM. O pozostałych różnicach - ale tez i podobieństwach - napiszemy, kiedy tylko zakończą się jazdy testowe. Kręte i malownicze drogi Chorwacji pozwolą dogłębnie poznać zalety i wady koreańskiego crossvera. Wydaje się, że tych pierwszych jest znacznie więcej.

MW