Kia rio za 37 990 zł. To konkurencja dla fabii, punto i...
Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutowała czwarta generacja kia rio. Kilka miesięcy później samochód ten wchodzi do sprzedaży w Europie.
Do polskich salonów trafi już we wrześniu, na razie w wersji 5-drzwiowej. Odmiana 3-drzwiowa pojawi się pod koniec listopada. Na europejskim rynku nie przewiduje się sprzedaży wersji sedan.
Nowe rio, w porównaniu do dotychczasowej generacji jest dłuższe, szersze i niższe, a jego rozstaw osi został wydłużony o 70 mm, co zwiększyło w sposób znaczący przestrzeń dostępną dla pasażerów i na bagaż.
Nowe rio dostępne będzie w Polsce z trzema silnikami trzy- i czterocylindrowymi o mocy od 75 do 109 KM. W wielu krajach jednostka wysokoprężna jest preferowanym napędem w tym segmencie i dlatego rio będzie dostępne z trzycylindrową jednostką 1.1 wyposażoną w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, zapewniającą moc 75 KM.
Ci, którzy wolą silnik benzynowy, mają do wyboru jednostkę 1.4 Gamma lub 1.2 Kappa. Samochodom wyposażonym w silnik 1.4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,5 sekundy a osiągana prędkość maksymalna to 183 km/h. Silnik 1.2 osiąga moc 85 KM.
Najtańsza wersja, 3-drzwiowa, z silnikiem 1,2 o mocy 85 koni mechanicznych kosztować będzie 37.990 zł, a odmiana 5-drzwiowa 39.490 zł.
W podstawowej odmianie znajdzie się m.in. takie wyposażenie jak poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera a także pełnowymiarowe kurtyny, system stabilizacji toru jazdy (ESC), ABS, EBD (system rozdziału siły hamowania) blokada otwarcia drzwi tylnych przez dzieci z wnętrza auta, system zarządzania stabilnością auta (VSM), system wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC), automatycznie włączane światła awaryjne na wypadek gwałtownego hamowania (ESS) i regulacja wysokości świecenia reflektorów.
W cenie znajdzie się także radioodtwarzacz CD, MP3, AUX, USB, z 4 głośnikami sterowany z koła kierownicy, funkcja zdalnego sterowania centralnym zamkiem, alarm, elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich, elektryczne progresywne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka, regulowana wysokość siedziska oraz kierownica w 2 płaszczyznach a także komputer pokładowy.
Kia rio rywalizować ma przede wszystkim ze skodą fabia, fiatem punto, renaultem clio, oplem corsą, fordem fiestą, czyli autami cenowo zbliżonymi, ale również z "rodzinną" vengą (to, podobnie jak rio auto segmentu B) oraz z hyundaiem i20. Ma sporo atutów, aby tę rywalizację toczyć jak równy z równym. Nabywców może skusić nie tylko ładny wygląd (to rzecz gustu), ale także 7-letnia gwarancja.
Kia wprowadzając do sprzedaży kolejne nowe modele w niemal wszystkich głównych segmentach rynku stale powiększa swój udział budując tym samym silną pozycję wobec konkurentów.
W rankingu uwzględniającym sprzedaż w pierwszym półroczu 2011 za marką Kia (8244 szt. sprzedanych samochodów) znalazły się takie marki jak Citroen, Peugeot, Nissan czy Hyundai. Czy nowe rio, z planem sprzedaży w roku 2012 1600 sztuk umocni pozycję Kia w Polsce?