Jeździmy nowym polo!
Słoneczną Sardynię wybrał Volkswagen na prezentację nowego wcielenia polo. Na miejscu nie mogło zabraknąć wysłannika INTERIA.PL.
Nowe polo to zupełnie nowy pojazd. Jego nadwozie ma 3,95 m długości, a więc jest o 3,6 cm dłuższe niż poprzednika. Szerokość wynosi 1,68 m, czyli o 3,2 cm więcej niż ostatnio. Zmalała za to wysokość, nowe polo mierzy 1,45 m, czyli o 1,3 mniej niż poprzednia generacja. Mimo większych rozmiarów nowy model jest o 7,5 proc. lżejszy od poprzedniego.
Pojemność bagażnika to 280 litrów, poprzez złożenie tylnych siedzeń pojemność przestrzeni bagażowej można zwiększyć do 952 litrów.
Nowe polo jest trzecim, po nowym golfie i scirocco, volkswagenem zaprojektowanym według filozofii DNA, opracowanej przez Waltera de Silvę. Jednym z jej założeń jest, że auto ma być wyglądać bardziej dynamicznie dzięki optycznemu poszerzeniu i obniżeniu środka ciężkości. W polo chyba udało się osiągnąć ten efekt.
Przy konstruowaniu nowego modelu duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Samochód od podstaw tworzono tak, by spełnił wymogi nowych testów zderzeniowych EuroNCAP. Europejskie wersje polo w standardowym wyposażeniu będą posiadały m.in. ESP.
Polo, tradycyjnie, będzie oferowane z szeroką gamą (siedmiu) jednostek napędowych. Cenniki otworzy dobrze znany, trzycylindrowy silnik benzynowy 1,2 o mocy 60 lub 70 KM, którego chyba jedyną zaletą jest zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km. Jednak niewiele mniej ekonomiczna (5,9 l/100 km) okazuje się jednostka 1,4 o mocy 85 KM. Natomiast najciekawszym wyborem jest zupełnie nowy, doładowany silnik 1,2 TSI. Przy spalaniu 5.5 l/100 km dysponuje on mocą 105 KM, co pozwala na rozpędzenie polo do 190 km/h.
Zwolennicy diesli również nie będą mogli narzekać. W ofercie znajdzie się m.in jednostka 1.6 TDI o mocy 90 KM, która w połączeniu z pakietem BlueMotion ma spalać zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Wszystkie trzy jednostki wysokoprężne dostępne w polo wykonane będą w technologii common-rail.
W opcji dostępna będzie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia typu DSG.
Nowe polo od czerwca będzie sukcesywnie wprowadzane na kolejne rynku. Na początek pojawi się w Niemczech, a w lipcu ma być dostępne już w większości krajów europejskich.
Już niebawem opublikujemy wrażenia z jazdy nowym polo.