Jak jeździ octavia III? O tym dowiemy się niebawem

Grupa polskich dziennikarzy leci do Portugalii, aby przyjrzeć się bliżej i kilka godzin pojeździć czeskimi samochodami. Oto jeden z przejawów globalizacji...

Powód dalekiej eskapady jest jednak ważny, bowiem owe czeskie samochody to najnowsze wcielenie światowego przeboju Skody - modelu Octavia. 3,7 miliona egzemplarzy sprzedanych w ponad 100 krajach. ]

Te liczby muszą imponować nie tylko przybyszom z kraju, którego własny przemysł motoryzacyjny, o ile w ogóle można o takim mówić, zdominowały w ostatnim czasie pytania o skalę zwolnień w fabryce Fiata w Tychach, przyszłość zakładów w Gliwicach (w kontekście ogólnej sytuacji Opla) i los pustych hal po FSO na Żeraniu.

Zarówno Skoda Auto, jak i cała grupa Volkswagena, do której należy czeska marka, wiążą z octavią III ogromne nadzieje. Na ile są one uzasadnione? Próbujemy odpowiedzieć na powyższe pytanie, testując ów wóz na malowniczych drogach w okolicach Faro, na południe od Lizbony.

Zastanawiamy się również, czy octavia, pojazd o wyraźnie wyższych niż dotychczas aspiracjach, utrzyma pozycję lidera na naszym skądinąd wątłym rynku nowych samochodów.

Sprawa przynajmniej częściowo wyjaśni się, gdy zostaną ogłoszone ceny "trójki", co nastąpić ma 4 lutego.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy