Hyundai Ioniq w trzech odmianach. Pokona Toyotę Prius

Coraz większa popularność samochodów z napędami alternatywnymi skłoniła Hyundaia do stworzenia modelu, dostępnego tylko w ekologicznych wersjach. Sprawdzamy właśnie jak jeździ się nowym Ioniq'iem.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq INTERIA.PL
Hyundai Ioniq  

Hyundai Ioniq

Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL

Producenci samochodów zwykle decydują się na przerabianie już istniejących modeli na wersje hybrydowe. Wynika to  zapewne z wciąż niewielkiej popularności takich. Wyjątkiem od tej reguły jest Toyota Prius, która na przestrzeni lat cieszy się dużą popularnością na całym świecie.

Hyundai Ioniq INTERIA.PL

Hyundai najwyraźniej również pragnie mieć w swojej gamie model, który będzie marką samą w sobie i orędownikiem proekologicznych aspiracji firmy. W przeciwieństwie jednak do Toyoty, Koreańczycy oferują swój model aż  w trzech wersjach - hybrydowej, hybrydowej plug-in oraz w pełni elektrycznej.

Dwie pierwsze korzystają z wolnossącego silnika 1.6 GDI o mocy 105 KM oraz elektrycznego motoru (w odmianie hybrydowej ma on 43,5 KM, a w plug-in 61 KM). Wersja elektryczna z kolei napędzana jest 120-konnym, elektrycznym silnikiem i może pochwalić się bardzo dużym zasięgiem na jednym ładowaniu - 250 km. Hyundai Ioniq wątpienia rysuje się jako bardzo ciekawa propozycja na wschodzącym rynku ekologicznych samochodów. Ponadto może pochwalić się atrakcyjną prezencją, a także ciekawie zaprojektowanie wnętrze z paroma oryginalnymi akcentami. Pozostaje więc tylko pytanie: jak się nim jeździ?

Właśnie to sprawdzamy podczas pierwszych jazd testowych w okolicach Amsterdamu. Niebawem przeczytacie o naszych wrażeniach po spotkaniu z Ioniq'iem.

Hyundai Ioniq INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas