Corolla intelektualistka

Toyota corolla co kilka lat zmienia się. W roku 2000 już na starcie, kolejny raz została liderem rynku, tym razem w kategorii MOC. Żaden z konkurentów w klasie samochodów z silnikami 1,4 litra nie ma tak dużej mocy. Po skośnych oczach Azjatki w siódmej generacji, okrągłych Europejki w ósmej, otrzymaliśmy śliczną intelektualistkę, której twarz skryta jest za okularami.


Nowa Corolla odważnie weszła w rejony zastrzeżone dla samochodów znacznie silniejszych. Zupełnie bez kompleksów może ścigać się ze swoją starszą siostrą z silnikiem 1,6 a w swojej klasie nie ma konkurentek nie tylko w mocy, przyspieszeniach, ale również w zużyciu paliwa i czystości spalin.

Corolla 2000 otrzymała zupełnie "nową twarz. Jedną z jej cech jest jej silny i łatwo rozpoznawalny styl, a wyróżniają ją cztery indywidualne reflektory, grill z dużym logo Toyoty oraz nowy zderzak przedni.

Reklama

Nowoczesną technologię widać już na pierwszy rzut oka - centralnie umieszczony w desce rozdzielczej elektroniczny wyświetlacz przekazuje kierowcy przetworzone przez komputer pokładowy istotne dane - chwilowe i średnie zużycie paliwa, średnią prędkość, temperaturę zewnętrzną i informacje z systemu audio. Pozostałe dane - aktualna prędkość, wysokość obrotów, temperaturę silnika, przebieg dzienny i całkowity, ilość paliwa w zbiorniku - można odczytać jak dotychczas - na zegarach umieszczonych przed kierowcą. Najważniejsze zmiany jednak są pod maską.

Nowe serce tego samochodu - to silnik w technologii VVT-i, czyli ze zmiennymi fazami rozrządu. Powoduje on, że corolla jest mocniejsza, bardziej ekonomiczna i przyjemniejsza w jeździe. Właśnie ta technologia sprawia, że samochód przewyższa swoich wszystkich rywali w klasie, mocą, łatwiejszym wchodzeniem na obroty, przy lepszej ekonomii paliwa i obniżonym poziomie emisji spalin.

Dostępne będą również dwie wersje silników - 1,4 i 1,6 I. Nowe benzynowe silniki mają moc z pojemności 1,4 I - 96 KM przy 6000 obr/min - tj. ok. 13% lepiej niż średnia obowiązująca w tej klasie i maks. moment 130 Nm przy 4800 obr/min. Dzięki technologii VVT-i moment ten jest stały w zakresie powyżej 110 Nm i obrotach od 2000-6000. Dane te pozwalają na większą szybkość maksymalną - 185 km/godz. i przyspieszenie do 100 - 11,6 sek. Co ważniejsze - wynik ten nie wpływa na wzrost zużycia paliwa i w cyklu kombinowanym corolla zużywa 6,6 l/100 km. Z silnika 1.6 otrzymujemy moc 110 KM przy 6000 obr/min - to jest około 6% niż średnia w klasie oraz moment.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy