Carisma 2000

Po czterech latach od rynkowego debiutu, pierwszy produkowany w Europie samochód Mitsubishi został niedawno poddany gruntownym zmianom, których wynikiem jest nie tylko nowa stylizacja nadwozia i wnętrza, ale także duży pakiet zmian natury technicznej podnoszących komfort jazdy i bezpieczeństwo. Nowa carisma podobnie jak jej poprzedniczka występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: pięciodrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan.


Nadwozie carismy II zostało wydłużone o 40 mm (do 4475 mm), zachowując przy tym szerokość (1710 mm) i wysokość (1405 mm), poprzedniczki. Lepsze walory trakcyjne uzyskano między innymi dzięki zwiększeniu rozstawu przednich kół O 20 mm (1475 mm) i minimalnemu zmniejszeniu o 5 mm w przypadku kół tylnych (1470 mm). Rozstaw pomiędzy osiami nie uległ zmianie i nadal wynosi 2550 mm.

W przedniej części nadwozia carismy 2000 uwagę zwraca zmieniony kształt maski silnika rozdzielającej kratę wlotu powietrza i nowy zderzak z przebiegającą wokół listwą zabezpieczającą przed zarysowaniem. Ze względów praktycznych podobna listwa otacza również zderzak tylny, a obie tworzą całość z listwami drzwi bocznych. Inna jest także stylizacja tylnej części nadwozia i lamp. Powiększona ku dołowi powierzchnia tylnej szyby w modelu hatchback poprawiła jednocześnie widoczność. Modyfikacje nadwozia objęły ponadto jego elementy konstrukcyjne, owocując większą sztywnością i odpornością na zderzenia zarówno czołowe jaki boczne, zgodną z europejskimi normami.

Radykalnie zmieniony został wystrój wnętrza nowej carismy. Środkowa, bardziej funkcjonalna konsola zyskała mniej dominujące kształty, a jej nowym elementem stał się niewielki ekran służący do wyświetlania różnych danych typu temperatura zewnętrzna, czas, data czy średnie zużycie paliwa. Wspomniany ekran może być również wykorzystywany do odczytu danych systemu nawigacyjnego i radia. Tapicerka została wykonana z najwyższej jakości materiałów i tkanin łączonych w zależności od wersji z pokryciem ze skóry.

Reklama

Jako źródło napędu nowej carismy służy jeden z dwóch znanych silników: 1.8 GDI (1834 ccm) lub także szesnastozaworowa jednostka o pojemności 1597 ccm i wielopunktowym wtrysku. Moc pierwszego z silników wynosi 125 KM, a drugiego 100 KM. Charakteryzująca się bezawaryjnym działaniem (w Polsce nie odnotowano jak dotychczas żadnej awarii związanej z tym silnikiem) jednostka GDI została także poddana kilku zmianom, w tym niewielkiemu zmniejszeniu stopnia sprężania. Z walorów zewnętrznych silnik GDI otrzymał nową dwukolorową osłonę.

W wersjach z jednostką GDI, wśród wskaźników głównej tablicy zegarów zainstalowano dodatkową kontrolkę GDI EGO informującą kierowcę, kiedy silnik pracuje w optymalnym dla czystości spalin zakresie.

Nowa carisma występuje w czterech podstawowych wersjach. Dotychczasowe odmiany GL, GLX I GLS zostały zastąpione przez classic, comfort, avance i elegance. Ta ostatnia jest najbardziej "bogato" wyposażoną wersją carismy nie pozbawioną elementów luksusu.

Wszystkie wersje są obecnie standardowo wyposażone w dwie poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera przedniego fotela. Środkowy fotel tylnej kanapy zyskał trzypunktowy pas bezpieczeństwa i zagłówek. Stałym wyposażeniem we wszystkich modelach stał się ABS. Składane oparcie tylnej kanapy jest obecnie blokowane kluczykiem. Ponadto wersje z silnikiem CDI posiadają zwiększony z czternastu do piętnastu cali rozmiar obręczy kół.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy