Cadillac CTS - wierny tradycji

Nowa, a równocześnie bardzo tradycyjna linia stylistyczna charakteryzuje najświeższą propozycję Cadillaca - model Catera CTS 2003. Amerykański sedan jest pierwszym pojazdem spod sztandaru General Motors, który z projektów powstałych w nowoczesnym centrum "Art and Science" przeistoczył się w gotowy samochód osobowy. Nowe auto to wynik prac projektowych prowadzonych wcześniej na prototypach Evog (1999) oraz Vizon (prezentowany na salonie w Detroit 2001).


100-letnia tradycja Cadillaca wyznaczyła pewne konkretne cechy, którym nie może być obcy żaden model amerykańskiej marki. Mocno rzeźbiona linia nadwozia jest pochylona, prezentuje czystą formę i ostre, często przecinające się krawędzie. Taka stylistyka nadwozia została zapoczątkowana w roku 1927, kiedy Harley Earl, późniejszy wiceprezes do spraw designu General Motors, zaprojektował model LaSalle, który do dziś jest legendą marki.

Luksusowe wnętrze wyraźnie określa grupę odbiorców, do których kierowana będzie nowa propozycja Cadillaca. Przyszły właściciel CTS będzie osobą zamożną, wymagającą i ceniącą sobie wysoki komfort, przy oryginalnym designie auta. Do wykończenia wnętrza wykorzystano drogie materiały w ciepłych, stonowanych barwach. W bezpośredniej bliskości kierowcy znaleźć można wiele wstawek z drewna. Ozdabiają one kierownicę, dźwignię zmiany biegów oraz wewnętrzną stronę drzwi.

Reklama

Poza charakterystycznym projektem nadwozia i wnętrza CTS oferuje doskonałe właściwości jezdne oraz osiągi, które zawsze były domeną Cadillaca. Nowy sedan będzie napędzany na tylne koła 3,2-litrowym silnikiem V6 o mocy 220 KM osiąganej przy 6000 obr/min. Jednostka może współpracować z dwiema przekładniami - pięciobiegową manualną oraz pięciostopniową automatyczną. Ta pierwsza pozwala na rozpędzenie auta od 0-100 km/h w czasie krótszym niż 7 sekund. Druga natomiast oferuje nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu kierowca może wybrać odpowiadający mu tryb jazdy spośród "Sport", "Winter" (Zima) i "Economy". Ta elektronicznie sterowana skrzynia biegów wykorzystywana jest również w modelach BMW - limuzynach serii 5 oraz pojeździe z segmentu SUV, BMW X5.

Cadillac Catera CTS został skonstruowany w nowych zakładach projektowych "Art and Science" w Lansing w stanie Michigan. Centrum zostało zbudowane przez General Motors głównie w celu stworzenia modelu CTS oraz innych samochodów tylnonapędowych. Cała inwestycja kosztowała 560 milionów dolarów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy