BMW X5

BMW X5 to przedstawiciel znanej niemieckiej firmy samochodowej w zdobywającej sobie coraz większą popularność grupie pojazdów SAV (Sports Activity Vehicle). Auto produkowane jest w Ameryce Północnej i tam też (przynajmniej na razie) sprzedawane.


BMW X5 posiada wszystkie niezbędne cechy samochodu, który łączy walory pojazdu luksusowego z zaletami klasycznego "terenowca". Jego karoseria (4660/1870/1720 mm) nawiązuje stylistycznie do charakterystycznego dla aut BMW designu. Dotyczy to zwłaszcza przedniej stylizacji samochodu: "nerkowatej" atrapy, kształtu reflektorów oraz przetłoczeń biegnących wzdłuż maski.

Mięsiste, mocno zarysowane, zawieszone 18 centymetrów nad ziemią nadwozie może się podobać. Posiada ono kilka ciekawych, ułatwiających życie rozwiązań (na przykład dzieloną na dwoje tylną klapę, której jedna część otwiera się klasycznie ku górze, druga zaś tworzy coś w rodzaju poręcznej platformy). Poprzez tak pomyślane drzwi łatwo dostać się do 450 (po złożeniu tylnych siedzeń 1550-litrowego) bagażnika.

Reklama

Aby łatwiej poruszać się w terenie X5 nafaszerowane zostało elektroniką. Steruje ona między innymi systemem DSC (Dynamic Stability Control czyli dynamiczna kontrola stateczności), ADB (Automatic Differential Brake czyli automatyczny hamulec różnicowy) oraz HDC (Hill Descent Control czyli układ kontroli zjazdu ze wzniesień). Aby uchronić pojazd przed zbyt częstym kontaktem z podłożem kąt natarcia w X5 wynosi 28 stopni, kąt zjazdu 22,5 stopnia zaś kąt rampowy 16 stopni.

Oczywiście jak na komfortowy pojazd z gatunku SAV przystało wnętrze X5 wyposażone zostało w skórzaną tapicerkę, klimatyzację, drewniane wstawki na tablicy przyrządów, elektrycznie sterowane lusterka i szyby oraz aktywne wspomaganie układu kierowniczego, zaś jak na pojazd terenowy przystało w napęd 4x4 i specjalnie skonstruowane zawieszenie ( m.in: sztywne osie, drabinowa rama).

Pod maską X5 drzemie benzynowy, ośmiocylindrowy, produkowany w Europie silnik o pojemności skokowej 4400 cm sześć, mocy maksymalnej 286 KM przy 5400 obr./min, maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm przy 3600 obr./min, przyspieszeniu 7,5 sekundy do stu i szybkości maksymalnej 207 (limitowana) lub 230 (nielimitowana) km/godz. Moc silnika przenoszona jest na koła X5 za pomocą automatycznej, pięciostopniowej skrzyni biegów (z możliwością pracy w trybie ręcznym).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy