Salon Genewa 2013 - Renault Clio GT
Na genewskim stoisku Renault poza Capturem i odnowionym Scenikiem debiutuje Clio GT. Model wypełni lukę pomiędzy odmianami "cywilnymi" (z silnikami o mocy do 90 KM) i 200-konnym wariantem RS.
Na tle słabszych wersji Clio GT wyróżnia się bardziej agresywnym kształtem zderzaków (przedni z diodowymi światłami do jazdy dziennej, tylny z nakładką imitującą dyfuzor), satynowymi nakładkami lusterek, 17-calowymi obręczami oraz podwójną końcówką wydechu.
Do napędu auta posłuży turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 1,2 litra, mocy 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za transfer siły napędowej odpowiada 6-biegowa, zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa EDC. Według Renault model zużywa średnio 5,2 l/100 km.
Kierowca Clio GT będzie miał do dyspozycji ukryte za kierownicą manetki do ręcznej zmiany biegów oraz trzy tryby jazdy, regulujące pracę przepustnicy i skrzyni biegów oraz siłę wspomagania kierownicy: normalny, sportowy i RS Drive.
Nowa wersja Clio dostępna będzie jako hatchback i kombi. Do sprzedaży trafi latem br.
msob