Znamy zwycięzców konkursu na najlepszy silnik roku 2015!

Kolejny konkurs International Engine of the Year pod znakiem downsizeingu. Nie zabrakło jednak naprawdę mocnych silników.

Tegoroczne nagrody International Engine of the Year przyznano w dwunastu kategoriach. Tytuł najlepszego silnika roku 2015 otrzymał... nie silnik, ale cały układ napędowy, zastosowany w BMW i8. Składa się na niego trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,5-litra i mocy 231 KM, wspomagana motorem elektrycznym, rozwijającym 131 KM.

Na drugim miejscu uplasował się trzykrotny zwycięzca International Engine of the Year (lata 2012-2014) - silnik Forda 1.0 Ecoboost. Najniższy stopień podium należy do trzycylindrowej jednostki koncernu PSA o pojemności 1,2-litra.

Reklama

W kategorii silników poniżej 1 litra zwyciężył fordowski 1.0 Ecoboost, a wśród jednostek napędowych z przedziału 1-1,4 litra, wspomniany już motor 1,2 litra, znany z modeli Citroena i Peugeota.

Z kolei wśród silników o pojemności 1,4-1,8 litra wygrał układ napędowy z BMW i8, a w konkurencji 1.8-2.0 litra najlepszy okazał się doładowany silnik 2.0 o mocy 360 KM, autorstwa AMG.

Wśród silników o pojemności 2-2,5 litra wygrało Audi ze swoim 2.5 TFSI, a w kategorii 2.5-3.0 litra triumfowało BMW z 3-litrowym silnikiem biturbo o mocy 431 KM, znanym z modeli M3 i M4.

Wśród jednostek o pojemności 3-4 litrów najlepszy okazał się silnik 3.8-litra biturbo McLarena, a w kategorii powyżej 4-litrów triumfowało Ferrari ze swoim 4,5-litrowym silnikiem.

Pozostałe nagrody przyznano dla najbardziej ekologicznego napędu (wygrał elektryczny, stosowany w Tesli Model S), najlepszego nowego silnika (układ z BMW i8) oraz najlepszego silnika o dużej mocy (zwyciężyła 4,5-litrowa jednostka Ferrari).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy