Znamy szczegółowe dane techniczne nowej Hondy HR-V
Honda obiecuje, że jej nowy crossover będzie „jednym z najbardziej wydajnych aut w swojej klasie”

Druga generacja Hondy HR-V zadebiutuje 9 lat od zakończenia produkcji swojego protoplasty. Tym razem jednak ten miejski crossover nie powinien mieć problemów z przekonaniem do siebie kupujących, ponieważ moda na kompaktowe auta o bojowym wyglądzie nie słabnie.
Honda HR-V

















O samochodzie tym pisaliśmy już wcześniej, ale teraz dopiero Honda podała szczegółowe informacje dotyczące silników, jakie znajdziemy pod maską HR-V. Do wyboru będą dwie jednostki - benzynowa i wysokoprężna.
Diesel to dobrze znany nam silnik 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM, który dostępny jest już w Civicu oraz CR-V. Rozpędza on HR-V do 100 km/h w 10,1 sekundy, a średnie zużycie paliwa ma wynosić jedynie 4 l/100 km. Bardzo niska jest też emisja CO2 - tylko 104 g/km.
Jednostka benzynowa to z kolei nowość w gamie Hondy. Ma ona 1,5-litra pojemności i rozwija 130 KM, co pozwala na rozpędzenie HR-V do 100 km/h w 10,3 s. Standardowo silnik ten współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, ale opcjonalnie będzie dostępny bezstopniowy "automat". Sprint do 100 km/h ze skrzynią CVT trwa 10,9 s. Średnie zużycie paliwa dla wersji benzynowej to odpowiednio 5,6 i 5,2 l/100 km.

Nowa Honda HR-V pojawi się w sprzedaży we wrześniu tego roku.