Zmodernizowany Lexus LS z polskimi cenami

W polskich salonach Lexusa można zamawiać model LS w odświeżonej wersji. Flagowa limuzyna jest dostępna w czterech wariantach i otrzymała jeszcze bogatsze wyposażenie.

Lexus LS 500h
Lexus LS 500hInformacja prasowa (moto)

Bazą w cenniku nowego Lexusa LS pozostaje wariant Elegance. Już w takiej wersji auto w standardzie otrzymuje szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego. Japończycy zachęcają układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, asystentem pasa ruchu, który monitoruje nie tylko linie, ale również poprzedzające pojazdy oraz nowym, bardziej precyzyjnym systemem adaptacyjnych świateł drogowych BladeScan. W podstawowym wyposażeniu są też układy monitorowania martwego pola, ruchu poprzecznego podczas cofania z wykrywaniem pieszych i ostrzegania przed pojazdem nadjeżdżającym z tyłu z wysoką prędkością̨. Rzecz jasna nie zabrakło też panoramicznej kamery cofania czy czujników parkowania.

Tapicerka siedzeń z naturalnej skóry i dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z technologią oczyszczania powietrza Nanoe są standardem, tak samo jak podgrzewana kierownica. Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu mają elektrycznie regulowane zagłówki, są podgrzewane, wentylowane i wyposażone w układ zapamiętujący trzy zestawy ustawień. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy również system multimedialny z nowym, dotykowym ekranem o przekątnej 12,3 cala. Multimedia obsługują teraz standardy Apple CarPlay oraz Android Auto i w bazowej wersji są połączone z 12-głośnikowym zestawem audio. Standardem w nowym LS-ie jest też nawigacja satelitarna.

Podobnie jak wcześniej, tradycyjne zegary zastępuje 8-calowy, kolorowy ekran. Podstawowe wyposażenie japońskiej limuzyny rozszerzono natomiast o wyświetlacz HUD, który teraz jest dostępny już od w wersji Elegance. Bez najmniejszej dopłaty nowy LS otrzymuje też szyberdach, napęd 4x4, zawieszenie pneumatyczne, system korekcji sztywności amortyzatorów i 20-calowe obręcze kół z komorą tłumiącą hałas i oponami runflat 245/45. Nowy Lexus LS w podstawowej wersji kosztuje od 510 000 zł.

F Sport - flagowa limuzyna na sportowo

Drugą pozycję w cenniku nowego Lexusa LS zajmuje wersja F Sport. Jak przystało na usportowiony wariant, auto wyróżnia się na tle pozostałych odmian zmodyfikowanym wyglądem. LS F Sport w standardzie zyskuje zmodyfikowany przedni zderzak, atrapę chłodnicy o wzorze siatki, ciemne ozdobne listwy i 20-calowe kute obręcze kół z oponami runflat o rozmiarze 245/45 z przodu i 275/40 z tyłu. Do tego należy dodać przednie fotele o bardziej sportowym wyglądzie, nakładki na pedały czy listwy progowe z logotypem wersji.

Lexus LS 500hInformacja prasowa (moto)

Lexus LS F Sport to również bogatsze wyposażenie. W tej odmianie japońska limuzyna już w standardzie otrzymuje sztandarowy system audio Mark Levinson z 23 głośnikami, odtwarzacz DVD, podgrzewane tylne siedzenia i otwieraną bezdotykowo klapę bagażnika. Za najnowszego Lexusa LS w odmianie F Sport zapłacimy od 570 000 zł.

Prestige - z istotnymi nowościami

Jeszcze bogatsze wyposażenie Lexus proponuje w wersji Prestige. W takiej odmianie LS otrzymuje elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane tylne siedzenia z elektrycznie sterowanymi zagłówkami i podparciem lędźwiowym. A przednie fotele zyskują system masażu. Standardem są również rolety bocznych szyb oraz czterostrefowa klimatyzacja automatyczna z generatorem cząstek Nanoe.

Lexus LS 500hInformacja prasowa (moto)

Wariant Prestige oznacza też szerszy pakiet elektronicznych asystentów. Kierowcę wspomagają systemy intuicyjnego wykrywania pieszych, ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas włączania się̨ do ruchu oraz aktywnego omijania przeszkód znajdujących się̨ na drodze. Do tego Lexus dodaje nowy, zaawansowany układ automatycznego parkowania. System jest wyposażony w ciekawą funkcję pamięci, rozpoznającą i zapamiętującą szczegóły przestrzeni, z których regularnie korzysta kierowca, co dodatkowo ułatwia manewrowanie.

Kolejna nowość dostępna w standardzie w wersji Prestige to lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym, które po naciśnięciu odpowiedniego przycisku wyświetla w czasie rzeczywistym obraz z tylnej kamery parkowania. Za flagowa limuzynę Lexusa z takim wyposażeniem trzeba zapłacić od 610 000 zł.

Omotenashi - specjalnie dla prezesa

Najwyższą pozycję w cenniku Lexusa LS nadal zajmuje wersja Omotenashi. W tym wariancie auto otrzymuje tylne siedzenie typu Ottoman, a wydłużony zakres odsunięcia przedniego fotela pasażera (z elektrycznie składanym zagłówkiem) pozwala na jeszcze większą wygodę. W tej odmianie tylne fotele dysponują też funkcją masażu, a pasażerowie mają do dyspozycji odtwarzacz DVD z dwoma wyświetlaczami zamontowanymi na oparciach przednich siedzeń.

Lexus LS 500hInformacja prasowa (moto)

Lexus LS Omotenashi otrzymuje oczywiście pełen pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego oraz inne rozwiązania zwiększające komfort jazdy, które trafiają do niższych wersji limuzyny. W najwyższej odmianie flagowego Lexusa można zamówić też z nowy pakiet Haku, wyceniony na 30 900 zł. W takiej konfiguracji auto otrzymuje specjalne, czarno-srebrne wykończenie wewnętrznych paneli drzwi inspirowane falami mieniącymi się w świetle księżyca. Właściciel grubszego portfela może zamiast tego zdecydować się na nadal dostępny pakiet Kiriko, który obejmuje wstawki z ręcznie szlifowanego szkła wzorowanego na tradycyjnych japońskich kryształach. Cena takiej opcji wynosi 70 900 zł. Natomiast całe auto w wersji Omotenashi Lexus wycenia na co najmniej 680 000 zł.

Tylko hybryda

W Polsce odświeżony Lexus LS występuje tylko z napędem hybrydowym - z oferty zniknęło podwójnie doładowane V6. Układ oznaczony symbolem 500h bazuje na wolnossącej benzynowej jednostce V6 o pojemności 3,5 l i mocy 299 KM. W połączeniu z silnikiem elektrycznym zestaw wytwarza 359 KM, a siła napędowa trafia na wszystkie koła. To przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 5,5 s oraz średnie zużycie paliwa od 8,7 l/100 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas