Zmodernizowane Alfy Romeo. "Piękno napędzane technologią"

Włoski przemysł motoryzacyjny przeżywa trudny okres. Na początku listopada w zachodnich mediach pojawiły się spekulacje o możliwym zakończeniu mało opłacalnej produkcji samochodów segmentu A, co oznaczałoby koniec tak bliskich sercu Polaków fiatów panda i 500 oraz postawienie pod znakiem zapytania przyszłości fabryki w Tychach. Czy to prawda, tego nie wiemy, choć z nieoficjalnych informacji uzyskanych u szefostwach polskiego przedstawicielstwa FCA wynika, że spekulacje te należy włożyć miedzy bajki.

article cover
INTERIA.PL

Zapowiedzianą fuzję włosko-amerykańskiego FCA (m.in. Fiat i Jeep) z francusko-niemieckim PSA (Peugeot, Citroen, Opel) wielu komentatorów odczytywało jako próbę ratowania pierwszego z wymienionych koncernów.

Stabilizacji nie sprzyjają częste zmiany globalnej strategii, zapoczątkowane jeszcze przez poprzedniego, nieżyjącego już prezesa Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionnego. Poważne problemy dotknęły Alfę Romeo. W pierwszej połowie 2019 r. w porównaniu z tym samym okresem 2018 sprzedaż aut tej marki zmniejszyła się ponaddwukrotnie.

Lekarstwem na te kłopoty ma być zaplanowane na 2021 r. wprowadzenie do sprzedaży nowego SUV-a segmentu C (tonale), dostępnego także w wersji hybrydowej (plug-in) oraz wyznaczona na 2022 r. premiera crossovera segmentu B, pierwszej alfy z napędem elektrycznym.

INTERIA.PL

W 2021 r. znaczącemu face liftingowi zostaną poddane giulia  i stelvio. Na razie mieliśmy możliwość zapoznania się ze zmianami, dokonanymi w obu tych modelach na rok 2020.

Alfa Romeo Giulia 2020 i Stelvio 2020. Zdjęcia

Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 
Alfa Romeo Stelvio 2020 

Flagowe alfy otrzymały nowe kierownice. Na środkowych konsolach pojawiły się indukcyjne  ładowarki smartfonów. Dźwignia zmiany biegów i pokrętło sterujące systemem informacji i rozrywki zostały wykończone materiałami, godnymi marki Premium. O pochodzeniu aut dyskretnie przypominają barwy miniaturowej włoskiej flagi. W zestawie głównych instrumentów, między prędkościomierzem a obrotomierzem, umieszczono siedmiocalowy wyświetlacz, przekazujący najważniejsze dane z komputera pokładowego, w odmiennym niż dotąd układzie i ze zmodyfikowaną grafiką. 8,8-calowy centralny ekran ma  charakter dotykowy i został zaprojektowany wedle nowej, zgodnej z duchem czasów filozofii.

Zamiast klasycznej, statycznej listy funkcji mamy teraz interaktywne widgety, z możliwością ich swobodnego przesuwania w celu dopasowania ich kolejności do indywidualnych oczekiwań kierowcy.

Liczba możliwych do wyświetlenia informacji o statusie pojazdu, osiągach, historii podróży, ustawieniach itp. jest doprawdy bardzo duża, jeżeli nie ogromna, a sposób ich prezentacji przejrzysty.

Alfa Romeo Giulia 2020 i Stelvio 2020. Film  

Naszą uwagę zwróciła uwagę funkcja o nazwie "My Theft Assistance", czyli "Moja Pomoc w Kradzieży". Ale spokojnie: nie chodzi o sytuację, gdy kradniemy komuś samochód, lecz o taką, gdy sami padamy ofiarą złodziei. Wtedy nasze auto zaalarmuje prawowitego właściciela i pomoże w zlokalizowaniu pojazdu.

Informacja prasowa (moto)

Na tym nie koniec w dążeniu Alfy Romeo do nowoczesności. Giulia i Stelvio MY2020 oferują tzw. 2 poziom autonomicznej jazdy, co oznacza, że w wielu sytuacjach same poradzą sobie na drodze, niezależnie od umiejętności i przytomności umysłu kierowcy.

Wspomagana radarem i kamerami sztuczna inteligencja rozpoznaje znaki drogowe, utrzymuje właściwy pas ruchu, prędkość jazdy i odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie zmienia światła, w razie niebezpieczeństwa potrafi samoczynnie uruchomić hamulce, ostrzeże przed ryzykownym wyprzedzaniem, pomoże podczas jazdy w korku i przy parkowaniu.

INTERIA.PL

Ktoś, kto zdecyduje się na zakup bazowej Giulii będzie mógł wybrać między dwoma silnikami: benzynowym 2.0 200 KM i turbodieslem 2.2 160 KM. Oba napędzają tylne koła i współpracują z automatycznymi skrzyniami biegów. Podstawowe Stelvio "w benzynie" 2.0 200 KM ma napęd na obie osie. W topowych wersjach o nazwie Veloce i Veloce Ti montuje się silniki o mocach odpowiednio 210 KM (diesel) i 280 KM (benzyna).

INTERIA.PL

Alfa Romeo reklamuje się sloganem "Beauty driven by technology". "Piękno napędzane technologią". I mimo wszelkich obecnych trudności legendarnej marki, nie pozostaje nam nic innego, jak z pełnym przekonaniem podpisać się pod wspomnianym hasłem.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas