"Złota kropla oleju"

Wyjątkowo oszczędny, wyjątkowo czysty: Automobilclub "Kraftfahrer - Schutz" przyznał firmom Audi i Bosch nagrodę "Goldener Öltropfen" za najnowszą generację wtrysku Common-Rail dla silników wysokoprężnych z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Nowoczesny system wtrysku sprawia, że silniki wysokoprężne są jeszcze bardziej oszczędne, a emisja szkodliwych substancji uległa dalszej redukcji - tak Automobilclub uzasadnia przyznanie nagrody za oszczędność energii i ochronę środowiska firmom Audi i Bosch. Ta przyszłościowa technologia została po raz pierwszy zastosowana w modelach Audi A8 3.0 TDI quattro i A6 3.0 TDI quattro.

INTERIA.PL

Nowa technologia pozwala na znacznie dokładniejsze dozowanie i zmniejszenie ilości wtryskiwanego paliwa przy wyższym ciśnieniu wtrysku. Jednocześnie system piezo reaguje dwa razy szybciej niż konwencjonalne wtryskiwacze Common-Rail. Wynikiem jest jeszcze dokładniejsze rozpylenie paliwa, lepsze przygotowanie mieszanki paliwowo - powietrznej i efektywniejsze spalanie.

"Summa summarum: wydajny system wtrysku" - tak brzmiał jednogłośny werdykt jurorów. Dzięki niemu silniki wysokoprężne są jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska, oszczędniejsze i cichsze. Audi A8 3.0 TDI quattro, jako pierwszy diesel klasy wyższej, podobnie jak A6 3.0 TDI quattro z tym systemem wtrysku spełnia wymagania surowej normy EU4 bez filtra cząsteczek stałych. Technologia ta, obok Audi A8 i nowego Audi A6 będzie w przyszłości stosowana w kolejnych modelach Audi z silnikami o różnej mocy.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas