Zlot fanów FSO

W dniach 13-15 sierpnia br. w Warszawie odbył się VII Ogólnopolski Zlot FSO AUTO KLUBU, a więc fanów polskiej motoryzacji.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Oficjalne otwarcie zlotu dobyło się w sobotę w samo południe. Ulewny deszcz nie pokrzyżował planów organizatorom. W świetlicy odbył się pokaz ratownictwa drogowego. Zaprezentowano metody opatrywania ran, usztywniania złamanych kończyn oraz reanimację z udziałem fantoma.

INTERIA.PL

Po pokazie zaczęła się część konkursowa. Nie mogło oczywiście zabraknąć konkursu na największą ilość osób w samochodzie. W tym roku padł kolejny rekord i do Dużego Fiata udało się upchnąć 21 osób, a do Poloneza 23 (ubiegłoroczne wyniki to odpowiednio: DF 20 osób, Polonez 19,5 osoby). Warto zaznaczyć, że wszystkie drzwi, okna i klapa bagażnika musiały być zamknięte.

Odbyło się również wiele innych konkursów: slalom między pachołkami z piłeczką na masce, pchanie Poloneza na czas, rozpoznawanie cieczy motoryzacyjnych w słoiczkach, czy wreszcie konkurs wiedzy o FSO.

Wieczorem przybyli zaproszeni goście z Klubu Przyjaciół i Byłych Pracowników FSO, którzy wzięli udział w dyskusji przy ognisku o prototypach i modelach wyprodukowanych w Żerańskiej Fabryce.

W niedzielę rano, pod eskortą policji, kolumna 83 pojazdów przejechała na plac Defilad, pod Pałac Kultury i Nauki. Tam członkowie klubu mogli zaprezentować swoje samochody szerszej publiczności.

Do najciekawszych samochodów, które pojawiły się na zlocie należały: Polonez TURBO, wspaniale odrestaurowane Warszawy z 1958 roku, Fiat 125 (oryginalny włoski), Fiata 125p w wersji Cabrio, Polonez Analog (powstało tylko 6 sztuk tego samochodu) i trzy piękne Polonezy Coupe.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas