Zamiast rozrusznika...

Jednym z najbardziej obiecujących projektów w motoryzacji jest zintegrowany dynamostarter (ISG) produkcji Volvo, który może ograniczyć zużycie paliwa nawet o 20 procent, a także znacznie zmniejszyć emisje toksyczne. Zespół ISG zainstalowany jest pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, i bezpośrednio sprzęgnięty z wałem korbowym silnika. Zastępuje on zarówno rozrusznik, jak i alternator.

Jednym z najbardziej obiecujących projektów w motoryzacji jest zintegrowany dynamostarter (ISG) produkcji Volvo, który może ograniczyć zużycie paliwa nawet o 20 procent, a także znacznie zmniejszyć emisje toksyczne. Zespół ISG zainstalowany jest pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, i bezpośrednio sprzęgnięty z wałem korbowym silnika. Zastępuje on zarówno rozrusznik, jak i alternator.

Układ, który pracuje przy napięciu 42 V i korzysta z osobnego akumulatora, można zainstalować w większości aktualnie produkowanych modeli volvo. Silnik samochodu wyposażonego w ISG całkowicie się wyłącza, kiedy samochód zostanie zatrzymany. Kiedy zapali się zielone światło i kierowca wciśnie pedał przyspieszenia, samochód wyposażony w to urządzenie rusza bezzwłocznie i niemal bezgłośnie. ISG dostarcza silnikowi dodatkowej mocy w momencie ruszania i również kiedy samochód przyspiesza - kiedy normalnie samochód potrzebuje dodatkowej dawki paliwa, którą trzeba doprowadzić do silnika.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zużycie paliwa | Volvo | paliwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy